Przejdź do treści
AOPA
Źródło artykułu

Fundacja AOPA wydała raport dotyczący wypadków lotniczych

Air Safety Fundation Stowarzyszenia AOPA wydała raport, który zawiera analizę zdarzeń w lotnictwie ogólnym z roku 2008. Statystyki wskazują wzrost liczby śmiertelnych wypadków i ofiar, których według przeprowadzonych badań było więcej niż w innych latach minionej dekady. Zwiększyła się także liczba wypadków konstrukcji budowanych przez amatorów.

"27 procentowy wskaźnik śmiertelności w zdarzeniach tego rodzaju to 10 punktów procentowych więcej niż dla samolotów z certyfikatem typu," czytamy w raporcie. Fundacja współpracuje ze Stowarzyszeniem Samolotów Eksperymentalnych (EAA) w kwestiach związanych z bezpieczeństwem, powiedział prezes ASF Bruce Landsberg i dodał "Konstruktorzy, piloci i projektanci powinni mieć rozsądny zakres wolności w eksperymentowaniu."

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) wystosowała odpowiedź na doroczną listę najważniejszych zaleceń w kwestii bezpieczeństwa Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB). FAA twierdzi, że zostały poczynione postępy w głównych obszarach poruszanych przez NTSB m.in. takich jak: zmęczenie pilotów, bezpieczeństwo na pasie startowym, a także zarządzanie załogą. FAA dodatkowo pracuje nad ulepszeniem systemów monitorujących dane.

Raport poszerzył bazę danych o włączenie analizy wypadków dotyczących helikopterów i maszyn lotnictwa ogólnego o masie własnej powyżej 5670kg. W tych kategoriach zanotowano 236 wypadków i 433 ofiary śmiertelne, co było najniższym odnotowanym wynikiem, który jednak biorąc pod uwagę spadek aktywności lotniczej, był bliski wieloletniej średniej.

Lista NTSB najpotrzebniejszych ulepszeń dla bezpieczeństwa w lotnictwie obejmuje również operacje samolotów w warunkach oblodzenia. Proces dopuszczenia do lotu w warunkach tego typu powinien zostać ponownie przeanalizowany z wykorzystaniem badań dotyczących zamarzającego deszczu, twierdzi NTSB.

Kompletna lista potrzebnych ulepszeń wydana przez NTSB znajduje się na stronie rady, a na stronie FAA odpowiedź na tę listę.

Pełny raport znajduje się na stronie AOPA.

Tłumaczenie z AvWeb


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony