Przejdź do treści
Źródło artykułu

Firma Centurion wprowadziła wydłużony okres użytkowania silników

Firma Centurion Aircraft Engines (CAE), ogłosiła, iż okres użytkowania 2,0 litrowych samolotowych silników diesla został wydłużony do 1500 h. Dodatkowo producent wyeliminował wymóg przesyłania jednostek napędowych na przeglądy okresowe do niemieckiej siedziby firmy. Wcześniej TBR (Time Before Replacement) silników wynosił 1200 h i jak informuje producent, nadal jest kilka elementów, które po przekroczeniu tego czasu wymagają wymiany.

Zgodnie z wprowadzonymi zmianami, CAE, która wcześniej dopuszczała możliwość wykonywania okresowych przeglądów jedynie we własnym zakładzie produkcyjnym, teraz pozwala wykonać tę operację wyspecjalizowanym centrom obsługi. Zdemontowanie i wymiana silnika zajmuje około 13 godzin, do czego według dotychczasowych zasad trzeba było jeszcze doliczyć czas, koszty i trudności przetransportowania silnika do Niemiec.

"Dla operatorów floty szczególnie ważnym aspektem jest ograniczenie czasu przestoju samolotu (AOG - Aircraft On Ground),” poinformował przedstawiciel spółki, która obecnie pracuje nad zwiększeniem TBR do 1800 h.

Centurion Aircraft Engines podźwignęła się z bankructwa firmy Thielert Aircraft Engines, która stała się niewypłacalna dwa lata temu. Niewypłacalność spowodowała poważne zakłócenia w świadczeniu usług dla użytkowników silników Thielert, z których większość to klienci Diamond Aircraft. Fakt ten spowodował, iż firma Diamond certyfikowała własny silnik diesla.

Tłumaczenie z AvWeb

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony