FAA zapowiada na 2013 r. pełną funkcjonalność systemu ADS-B
Federalna Administracja Lotnictwa USA poinformowała, iż system Automatic Dependant Surveillance-Broadcast (ADS-B - prezentacja sytuacji ruchowej w czasie rzeczywistym), na terenie Stanów Zjednoczonych zostanie wprowadzony do pełnego użytku operacyjnego w 2013 r. W ostatnim czasie Agencja zatwierdziła plany rozmieszczenia satelitarnych i naziemnych elementów systemu, co miało związek z zakończeniem prób w Filadelfii, Louisville, w Zatoce Meksykańskiej i na Alasce, które udowodniły, że ADS-B jest funkcjonalny w pełnym zakresie warunków operacyjnych.
"Testy zapewniły, że system sprawdził się w najbardziej ekstremalnych warunkach, tym samym umożliwiając Agencji odkrycie i rozwiązanie wszelkich nieprawidłowości przed pełnym wdrożeniem," brzmiało oświadczenie.
FAA zainstalowała już 300 z 800 systemów, które będą wymagane, aby ADS-B dostarczało pokrycia porównywalnego do obecnie zapewnianego przez stacje radarowe. W obszarach górskich odbiór sygnału we wszystkich trudno dostępnych miejscach umożliwi system czujników naziemnych o nazwie Wide Area Multilateration. W momencie wystąpienia dużego natężenia ruchu lotniczego, WAM ma również zapewniać zaplecze i wsparcie dla GPS. Do roku 2020, statki powietrzne operujące w przestrzeni kontrolowanej będą musiały posiadać ADS-B out, który posłuży do nadawania własnej pozycji i identyfikacji. Jeśli maszyny zostaną wyposażone w opcjonalny ADS-B in, to na wyświetlaczach w kokpicie będą mogły również odbierać bieżącą sytuację ruchową oraz warunki meteorologiczne.
Tłumaczenie z AvWeb
Komentarze