FAA wprowadza nowe przepisy dotyczące rejestracji statków powietrznych
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała, iż zgodnie z nowymi przepisami w przeciągu najbliższych trzech lat wszystkie cywilne statki powietrzne będą musiały przejść ponowny proces rejestracji i następnie co trzy lata cykl ten powtarzać.
Dla każdej nowej rejestracji i dla każdego przedłużenia pobierana będzie opłata w wysokości 5 dolarów. Obecne przepisy wymagają od właścicieli informowania Agencji w przypadku sprzedaży, złomowania lub zniszczenia statku powietrznego, a także zmiany adresu do korespondencji, ale wielu użytkowników nie wywiązuje się z tych wymogów, powiedział przedstawiciel FAA.
Ponowna rejestracja wszystkich cywilnych statków powietrznych na terenie Stanów Zjednoczonych ma się zakończyć do 31 grudnia 2013 r. Nowe przepisy mają również sprawić, iż właściciele samolotów dostarczą FAA aktualne dane dotyczące użytkowanych maszyn przynajmniej raz na trzy lata.
„Jesteśmy rozczarowani, że FAA wybrała tak skomplikowane i kosztowne metody aktualizacji rejestru statków powietrznych,” powiedział wiceprezes AOPA, Rob Hackman. Projekt ustawy FAA został przesłany do Kongresu i w przypadku zatwierdzenia może pozwolić FAA podnieść opłatę wstępną do wysokości 130 dolarów, a przedłużającą do 45 dolarów. Organizacja ma zamiar dokładnie monitorować prace nad ustawą i rozmawiać z Agencją o wszelkich niedogodnościach, jakie z mogą wyniknąć z uchwalenia nowych przepisów,” dodał Hackman.
Tłumaczenie z AvWeb
Komentarze