Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA przeprowadziła testy zamiennika paliwa 100LL

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA), poinformowała, iż bezołowiowe paliwo firmy Swift Enterprises, które w przyszłości może stać się alternatywą wobec 100LL, przeszło testy wytrzymałościowe silnika w laboratorium Agencji. Naukowcy z William J. Hughes Technical Center z Atlantic City oznajmili, iż parametry silnika Lycoming 540, który pracował na paliwie Swift przez 150 godzin nie wykazały żadnych odchyłów od normy.

"Nie stwierdzono nadmiernego zużycia którejkolwiek z części silnika i nie było żadnych dowodów na zwiększenie się osadów na dyszy paliwowej czy też na złe rozprowadzenie paliwa. Osady na cylindrze, łącznie ze świecami zapłonowymi, zaworami były również niewielkie,” podsumowali badacze. Badane paliwo powstało w procesie ulepszania, a nie w procesie tworzenia biomasy, której to technologii chce używać Swift. Naukowcy zalecili, by dalsze próby były wykonywane z wykorzystaniem paliwa z biomasy. Chociaż testy poszły dobrze, wyniki nie do końca były zadowalające.

Silnik gdy był rozgrzany odpalał momentalnie, ale zimny nie dawał się łatwo uruchomić. Naukowcy nie wydali zaleceń co do kwestii poprawy rozruchu, ale oznajmili, iż czekają na dalsze testy, w tym m.in. określające działanie paliwa na membranę pompy paliwa.

Tłumaczenie z AvWeb


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony