Extra Aircraft rozszerza działalność na rynku amerykańskim
Rzecznik firmy Extra Aircraft (z siedzibą w Niemczech), Errol Bader, powiedział, iż spółka w większym stopniu planuje zaangażować się w promocję na rynku Ameryki Północnej turbośmigłowego samolotu Extra 500 i dodatkowo do końca tego roku na terenie USA zamierza znaleźć lokalizację dla nowej fabryki.
"Kiedy kilka lat temu po raz pierwszy zaprezentowaliśmy maszynę, postanowiliśmy nie wprowadzać jej jeszcze do obrotu w Stanach Zjednoczonych, co spowodowane było m.in. kursami walutowymi i przeszkodami prawnymi,” powiedział rzecznik. Ale firma stwierdziła, iż nadszedł na to właściwy moment i niedawno zaprezentowała samolot wyposażony w silnik Rolls Royce i nową awionikę Entegra II Release 9 firmy Avidyne. Cena Extry 500 została ustalona na poziomie 1,65 mln dolarów.
"W przypadku złożenia zamówienia w czerwcu, maszyna będzie do odbioru w pierwszym kwartale 2011 r.," powiedział Bader. Według planów, produkcja części kompozytowych nadal ma odbywać się w Niemczech, ale silniki, awionika i inne komponenty będą instalowane na terenie USA.
Sześciomiejscowa Extra 500 jest wyposażona w ciśnieniową kabinę i system FIKI (flight into know icing – operacje w znanych warunkach oblodzenia). Wcześniejsza wersja samolotu uzyskała certyfikat EASY (Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego), a certyfikacja nowej jest w toku i ma objąć modernizację awioniki, powiedział Bader. Do końca roku firma powinna uzyska także certyfikat typu Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA).
Zgodnie z zapewnieniami przedstawiciela firmy, samolot spala 72 litry na godzinę lotu i posiada zasięg prawie 3 tyś. km. W USA zostały wybrane trzy centra sprzedażowe Extra Aircraft: Mid Island Air Service na Long Island, w Nowym Jorku, Premier Aircraft Sales w Fort Lauderdale, na Florydzie oraz USAero w Denver, w stanie Kolorado. Do końca miesiąca maszyna ma być prezentowana na terenie Stanów Zjednoczonych, łącznie z targami lotniczymi AirVenture, w Oshkosh, w stanie Wisconsin.
Tłumaczenie z AvWeb
"Kiedy kilka lat temu po raz pierwszy zaprezentowaliśmy maszynę, postanowiliśmy nie wprowadzać jej jeszcze do obrotu w Stanach Zjednoczonych, co spowodowane było m.in. kursami walutowymi i przeszkodami prawnymi,” powiedział rzecznik. Ale firma stwierdziła, iż nadszedł na to właściwy moment i niedawno zaprezentowała samolot wyposażony w silnik Rolls Royce i nową awionikę Entegra II Release 9 firmy Avidyne. Cena Extry 500 została ustalona na poziomie 1,65 mln dolarów.
"W przypadku złożenia zamówienia w czerwcu, maszyna będzie do odbioru w pierwszym kwartale 2011 r.," powiedział Bader. Według planów, produkcja części kompozytowych nadal ma odbywać się w Niemczech, ale silniki, awionika i inne komponenty będą instalowane na terenie USA.
Sześciomiejscowa Extra 500 jest wyposażona w ciśnieniową kabinę i system FIKI (flight into know icing – operacje w znanych warunkach oblodzenia). Wcześniejsza wersja samolotu uzyskała certyfikat EASY (Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego), a certyfikacja nowej jest w toku i ma objąć modernizację awioniki, powiedział Bader. Do końca roku firma powinna uzyska także certyfikat typu Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA).
Zgodnie z zapewnieniami przedstawiciela firmy, samolot spala 72 litry na godzinę lotu i posiada zasięg prawie 3 tyś. km. W USA zostały wybrane trzy centra sprzedażowe Extra Aircraft: Mid Island Air Service na Long Island, w Nowym Jorku, Premier Aircraft Sales w Fort Lauderdale, na Florydzie oraz USAero w Denver, w stanie Kolorado. Do końca miesiąca maszyna ma być prezentowana na terenie Stanów Zjednoczonych, łącznie z targami lotniczymi AirVenture, w Oshkosh, w stanie Wisconsin.
Tłumaczenie z AvWeb
Źródło artykułu
Komentarze