Przejdź do treści
Źródło artykułu

DA42 z silnikiem Lycoming certyfikowany w Kanadzie

Diamond Aircraft otrzymał w Kanadzie uzupełniający certyfikat typu (ang.: Supplementary Type Certification, STC) na samolot DA42 L360 z silnikiem Lycoming. STC daje możliwość produkcji nowego samolotu, jak i wprowadzania zmian w latających już maszynach oryginalnie wyposażonych w diesle Thielert’a.

Klasycznie zasilany DA42 był częściowo odpowiedzią na problemy spowodowane zeszłoroczną upadłością Thielert’a. W międzyczasie, zasilany zbudowanym przez Diamond’a dieselem Austro DA42 NG, certyfikowano w Europie.

„Diamond pracuje nad ulepszaniem technologii zasilania w General Aviation, w szczególności tłokowych silników na paliwo JET-A, jednakże niektórzy klienci wyrazili zapotrzebowanie na połączenie sprawdzonego kadłuba DA42 z dobrze znanymi, klasycznymi silnikami na Avgas” powiedział dyrektor zarządzający Peter Maurer. FAA nie podpisała się pod uzupełniającym certyfikatem dla Lycominga, ale na podstawie umów pomiędzy Transport Canada i FAA jest to najczęściej czysta formalność.

Maurer powiedział, że najważniejsza część obu programów: Austro i Lycoming zapewnia, że obecni posiadacze samolotów z silnikami Thielert’a nie zostaną pozostawieni sami sobie. "Zarówno nam, jak i naszym klientom udzieliły się frustracje związane z upadłością TAE w minionym roku. Ogromnie się natrudziliśmy, by zapewnić możliwość wprowadzania kluczowych zmian w wyprodukowanych już i dostarczonych samolotach, a nie tylko produkcji nowych" powiedział Maurer.

Tlumaczenie z AVweb

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony