Chiny popierają rozwój lotnictwa ogólnego
Według China Daily, pekińska firma Jinggong General Aviation Co, jedyny dealer Cirrus Aircraft w Chinach, zamierza przenieść swoją działalność na lotnisko Huanghua i stworzyć tam aeroklub pomagając w ten sposób w rozoju lotnictwa ogólnego.
Choć General Aviation nie rozwija się w Chinach zbyt szybko, (sprzedaje się tam zaledwie kilka samolotów Cirrus rocznie), to rząd wykazał chęć stopniowego otwierania przestrzeni powietrznej dla samolotów prywatnych poniżej 600 m. Lotnisko Huanghua wybudowano około 6 lat temu jako bazę dla samolotów agro, a używane jest zaledwie dwa miesiące w roku.
China Daily sugeruje, że Cirrus jest zainteresowany przeniesieniem swoich zakładów produkcyjnych do Chin, choć Ian Bentley, v-ce prezes i dyrektor zarządzający ds. handlu zagranicznego Cirrus’a temu zaprzecza. „Nie mamy żadnych planów przeniesienia produkcji do Chin,” „Nie widzimy żadnych korzyści w produkcji w Chinach, a potem transportować samoloty do Ameryki,” stwierdził Bentley.
Przyznał jednak, że „jeśli w przyszłości sektor chińskiego lotnictwa ogólnego dojrzeje, na pewno postaramy się o produkcję w Chinach na potrzeby tego rynku.” Nie stanie się to jednak szybko, jeśli zapotrzebowanie będzie tak małe, „ nie będziemy produkować samolotów w Chinach,” dodał.
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb
Komentarze