Cessna nie daje za wygraną
W najnowszym oświadczeniu Cessna oznajmiła, że pomimo ostatnich niepowodzeń podczas prób z nowym samolotem, nadal jest w pełni zaangażowana w realizację modelu 162. W ostatnim czasie, dwa tego typu samoloty uległy zniszczeniu w trakcie testów. Ostatnie wydarzenia nie zniechęcają jednak producentów. Twierdzą, że zapotrzebowanie na tego typu samolot nigdy nie było tak duże jak w chwili obecnej, a firma jest na dobrej drodze aby zapotrzebowanie to zaspokoić.
Dyrektor generalny Cessny, Jack Pelton powiedział, że trakcie wypadku, samolot został poddany bardzo agresywnym warunkom testu korkociągu. Ten test, był jednym z ponad 500 dotąd przeprowadzonych z sukcesem. We wszystkich poprzednich wykorzystywano najróżniejsze kombinacje pozycji środka ciężkości, ustawień mocy, ustawień klap i sposobów kontrolowanego wprowadzania i wyprowadzania z korkociągu. Pilot uruchomił spadochron kadłubowy zgodnie z procedurą lotu testowego i wydostał się z samolotu bez szwanku, kiedy ten opadł na ziemię.
We wrześniu zeszłego roku, poprzedni samolot testowy uległ zniszczeniu po tym jak pilot opuścił maszynę nie mogąc wyprowadzić samolotu z niebezpiecznego korkociągu. „Wszystkie nasze samoloty testujemy w warunkach znacznie przekraczających limity, jakie spodziewane są podczas zwyczajnego użytkowania,” dodał Pelton.
Dyrektor generalny Cessny, Jack Pelton powiedział, że trakcie wypadku, samolot został poddany bardzo agresywnym warunkom testu korkociągu. Ten test, był jednym z ponad 500 dotąd przeprowadzonych z sukcesem. We wszystkich poprzednich wykorzystywano najróżniejsze kombinacje pozycji środka ciężkości, ustawień mocy, ustawień klap i sposobów kontrolowanego wprowadzania i wyprowadzania z korkociągu. Pilot uruchomił spadochron kadłubowy zgodnie z procedurą lotu testowego i wydostał się z samolotu bez szwanku, kiedy ten opadł na ziemię.
We wrześniu zeszłego roku, poprzedni samolot testowy uległ zniszczeniu po tym jak pilot opuścił maszynę nie mogąc wyprowadzić samolotu z niebezpiecznego korkociągu. „Wszystkie nasze samoloty testujemy w warunkach znacznie przekraczających limity, jakie spodziewane są podczas zwyczajnego użytkowania,” dodał Pelton.
Źródło artykułu
Komentarze