Przejdź do treści
Cessna logo
Źródło artykułu

Cessna nadal sprzedaje Citation

Obecność firmy na pokazach w Oshkosh i różnorodność prezentowanej przez nią oferty dowodzi mocnej pozycji Cessny jako jednego z niewielu producentów pełnej gamy samolotów. Mimo niedawno ogłoszonego zawieszenia projektu Citation Columbus, sprzedaż biznes jetów Cessn’y ma się nadzwyczaj dobrze, nawet w tak niekorzystnych warunkach ekonomicznych jak obecne.

„Nawet w czasie kryzysu, wciąż zwracamy uwagę na to, co czyni nasze produkty świeżymi,” powiedział v-ce prezes ds. krajowej sprzedaży Citation, Gordon Vieth, podkreślając zaangażowanie swojej firmy we wszystkie modele zarówno tłokowe jak i turbinowe. Stwierdził także, iż produkcja osobistego odrzutowca Citation Mustang zaplanowana na najbliższy rok, w większości jest już wyprzedana, a 260 egzemplarzy już dostarczono odbiorcom.

Firma jest również w ostatnim stadium rozwoju przyszłego samolotu Williams CJ4 zasilanego silnikiem Rolls-Royce’a FJ44, z certyfikacją FAA, która przewidziana jest na czwarty kwartał 2009 r. Pierwsze dostawy nowego modelu do klientów ustalono na początek 2010 r. Według Vieth’a, CJ4 jest swego rodzaju obietnicą na zwiększenie popularności CJ3, z większą kabiną, nieco większymi osiągami prędkości i podniesionym standardem wyposażenia wnętrza.

Choć zawieszono projekt Columbus, firma wciąż nie traci wielkiego zainteresowania tym segmentem rynku, czyli samolotami z dużą kabiną i o dalekim zasięgu. „Branża biznesowa jest wciąż opłacalna,” powiedział Vieth, ale trudno przewidzieć jak będzie to wyglądać, gdy ustabilizuje się koniunktura. Cessna stara się, by taka przemiana nastąpiła wcześniej niż później.

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony