Przejdź do treści
Jatropha, źródło: www.bpi.da.gov.ph
Źródło artykułu

Biopaliwo “drugiej generacji” zdało lotniczy egzamin

Paliwowa mieszanka, pół na pół - konwencjonalnego Jet A1 oraz paliwa pozyskanego z nasion drzewa jatropha, zdała liniowy egzamin. Próby dokonała linia Air New Zeland na samolocie Boeing 747-400. Lot trwał około 2 godzin. Przeprowadzono kilka testów, łącznie z wyłączaniem i ponownym włączeniem jednego z silników. „Wszystkie wyniki, były takie jakich oczekiwaliśmy”, powiedział pilot Air New Zealand, David Morgan.

Teraz, silnik zostanie rozłożony na części i sprawdzony przez Rolls Royce pod kątem ewentualnych śladów nieprawidłowego funkcjonowania. Mieszanka biopaliwa została przygotowana w USA przez UOP, firmę córkę Honeywella Temperatura krzepnięcia ekologicznej mieszanki jest niższa niż standardowego paliwa odrzutowego.

„Dziś, stoimy u progu rozwoju trwałego paliwa i ważnego momentu w historii lotnictwa,” powiedział krótko po locie dyrektor naczelny Air New Zealand, Rob Fyfe. Przedstawiciele linii lotniczej wyrazili nadzieję zaspokojenia 10 procent zapotrzebowania linii na biopaliwa do 2013 roku.

***

Jatropha curcas to pochodzące z tropikalnej Ameryki drzewo z rodziny wilczomleczowatych Euphorbiaceae, robiące oszałamiającą karierę na świecie. Jatropha ma minimalne wymagania: wystarczy jej 300 mm opadów rocznie i może rosnąć na najsłabszych glebach. Stosowana jest przy rekultywacji gleb w walce z pustynnieniem, a przede wszystkim jako roślina oleista, której olej służy do produkcji paliw. Pierwsza w Europie rafineria biodiesla z nasion tego gatunku, powstała w Anglii. Ze względu na wysokie koszty środowiskowe produkcji biopaliw z rzepaku przewiduje się, że Jatropha - także w Europie - zastąpi rzepak. 1 ha uprawy Jathropa dostarcza surowca do produkcji 3 tysięcy litrów biodiesla.
Źródło: http://www.biodiesel.pl  na podstawie Europe Adopts Jatropha (EcoWorld).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony