Australijska licencja MPL wzbudza wątpliwości
Z końcem ubiegłego roku, sześciu kandydatów na pilotów z China Eastern Airlines i Xiamen Airlines ukończyło w Brisbane, kurs Boeing'a - Alteon MPL. Piloci uczestniczyli w nowatorskim systemie szkolenia pilotów, przygotowującym do pracy w załodze wieloosobowej MPL (Multi-Crew Pilot Licensing).
Nowy program ma zrewolucjonizować i usprawnić „masowe” szkolenia załóg linii lotniczych. Wszystko po to, aby zaspokoić przewidywane zapotrzebowanie na pilotów. Według zapewnień Boeinga i Airbusa, obecny portfel zamówień wynosi w sumie ponad 7000 samolotów.
Aby „wyprodukować” więcej pilotów liniowych w szybszym tempie, Boeing Alteon, zmienia nacisk szkolenia z liczby godzin, na kompetencje we współpracy w kokpicie, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania zasobami ludzkimi, krytycznego myślenia i zarządzania ryzykiem. Aspirujący na pilotów liniowych, w 20-miesięcznym programie, nie będą spędzali setki godzin na kształtowaniu swoich umiejętności latania, wypracowując ścieżkę kariery od pilota turystycznego, przez instruktora, pilota zawodowego i w końcu pilota liniowego. W zamian będą „od pierwszego dnia, szkoleni do pracy, jaką będą wykonywali w liniach lotniczych” oznajmił główny zarządzający australijskiego Urzędu Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego (Civil Aviation Safety Authority) Bruce Byron.
Testowany od dwóch lat, australijski MPL, został przyjęty 19 grudnia 2008 przez ICAO (International Civil Aviation Organization) w postaci zasad i regulacji wspierających program.
Przeciwnicy programu twierdzą że zastąpienie wieloletniego doświadczenia lotniczego „nauką obsługi komputera” jest nazbyt ryzykowne....
Nowy program ma zrewolucjonizować i usprawnić „masowe” szkolenia załóg linii lotniczych. Wszystko po to, aby zaspokoić przewidywane zapotrzebowanie na pilotów. Według zapewnień Boeinga i Airbusa, obecny portfel zamówień wynosi w sumie ponad 7000 samolotów.
Aby „wyprodukować” więcej pilotów liniowych w szybszym tempie, Boeing Alteon, zmienia nacisk szkolenia z liczby godzin, na kompetencje we współpracy w kokpicie, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania zasobami ludzkimi, krytycznego myślenia i zarządzania ryzykiem. Aspirujący na pilotów liniowych, w 20-miesięcznym programie, nie będą spędzali setki godzin na kształtowaniu swoich umiejętności latania, wypracowując ścieżkę kariery od pilota turystycznego, przez instruktora, pilota zawodowego i w końcu pilota liniowego. W zamian będą „od pierwszego dnia, szkoleni do pracy, jaką będą wykonywali w liniach lotniczych” oznajmił główny zarządzający australijskiego Urzędu Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego (Civil Aviation Safety Authority) Bruce Byron.
Testowany od dwóch lat, australijski MPL, został przyjęty 19 grudnia 2008 przez ICAO (International Civil Aviation Organization) w postaci zasad i regulacji wspierających program.
Przeciwnicy programu twierdzą że zastąpienie wieloletniego doświadczenia lotniczego „nauką obsługi komputera” jest nazbyt ryzykowne....
Źródło artykułu
Komentarze