Przejdź do treści
Źródło artykułu

Alternatywne źródła napędu dla GA na AERO 2010

Międzynarodowa wystawa lotnicza AERO odbędzie się w dniach 8-11 kwietnia 2010 roku we Friedrichshafen w Niemczech. Jednym z wielu poruszanych tematów będą zagadnienia alternatywnych źródeł napędu dla samolotów lotnictwa ogólnego.

We Friedrichshafen zostaną przedstawione najnowsze konstrukcje, z których wiele wyszło poza stadium prototypu i jest gotowych do produkcji. Samoloty napędzane silnikami elektrycznymi odbywają loty testowe w USA, Chinach i krajach europejskich.

Maszyny wykorzystujące energię elektryczną ograniczone są pojemnością i wagą akumulatorów. Firma Flight Design zastosowała innowacyjne rozwiązanie i połączyła silnik spalinowy o mocy 114 KM z 40 KM silnikiem elektrycznym. Podczas startu i wznoszenia taka jednostka daje prawie tyle samo mocy, jak konwencjonalny silnik 180 konny, a przy tym jest lżejsza i zużywa mniej paliwa.

Inną przyjazną środowisku koncepcją napędu jest diesel. Silniki tego typu można uruchomić zarówno na normalnym oleju napędowym jaki znajdziemy na każdej stacji benzynowej, jak i naftą. Aktualnie producenci silników diesla (głównie dla maszyn eksperymentalnych i ultralekkich) prowadzą szeroko zakrojone testy. Kilka tych konstrukcji zostanie zaprezentowanych na AERO 2010.

Na wystawie spodziewany jest pierwszy rekordzista na „czysto elektrycznym” napędzie. Latem ubiegłego roku włoski pilot na samolocie Alpi Aviation Pioneer 300 osiągnął 290 km/h, ustanawiając w ten sposób oficjalny rekord prędkości w tej kategorii.

Więcej informacji na stronie internetowej: www.aero-expo.de

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony