Alan Klapmeier odchodzi z Cirrus'a
Od piątku Alan Klapmeier nie pracuje już w założonej przez siebie firmie. Klapmeier, wraz ze swoim bratem Dale’em, stworzyli Cirrus Design, producenta popularnych samolotów SR20 i SR22, które w sektorze jednosilnikowych samolotów tłokowych na nowo roznieciły rywalizację i urosły do przodowników na rynku.
Przemianowany ostatnio Cirrus Aircraft, jedyny największy pracodawca-producent w Duluth w stanie Minnesota, od 2001 roku należał do udziałowca większościowego Arcapita Inc., korporacji z Atlanty. Klapmeier powiedział, że „To nie koniec. To jedynie przerwa,”. Wyznał także, że nie wie czym się teraz zajmie. Już miesiąc temu dyrektor zarządzający Cirrus’a, Brent Wouters, potwierdził, że Klapmeier będzie zastąpiony na stanowisku przewodniczącego rady Cirrus'a. Nie ogłoszono jednak żadnego zastępstwa.
Bardziej konserwatywny, jak sam twierdzi, brat Alana, Dale, zostaje w Cirrusie, jako wice przewodniczący. „Różnica pomiędzy nami dwoma jest taka, że Alan jest marzycielem, i jest niezwykle agresywny jeśli w grę wchodzą jego pragnienia,” powiedział Dale Klapmeier.
Cirrus jest w stanie wytworzyć 16 samolotów tygodniowo, lecz obniżył ten poziom do trzech tygodniowo gdy na stanowisko dyrektora zarządzającego został wyznaczony Brent Wouters jesienią 2008r. Wtedy Wouters oznajmił, że w centrum jego zainteresowania jest wydajność operacyjna. W efekcie dziś firma produkuje osiem samolotów tygodniowo.
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AVweb.
Komentarze