Instytut Lotnictwa na V Konferencji Dni Przemysłu oraz Seminarium Przemysłowym Grupy Wyszehradzkiej

V Konferencja Dni Przemysłu

W dniach 19 oraz 20 marca 2013 roku klaster Technologiczne Wsparcie Innowacyjnych Projektów Lotniczych, którego koordynatorem jest Instytut Lotnictwa, zaprezentował swoją ofertę przy okazji dwóch ważnych wydarzeń.

Pierwszym z nich była V Konferencja Dni Przemysłu, poświęcona takim zagadnieniom jak: modernizacja techniczna Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej, prace naukowe i rozwojowe, programy operacyjne i uzbrojenie, czy kierunki wspierania rozwoju polskiego przemysłu obronnego. Licznie zgromadzeni przedstawiciele sił zbrojnych mogli zobaczyć, na specjalnie przygotowanym na tę okazję stoisku klastra, modele zaprojektowane i wykonane w Instytucie Lotnictwa poduszkowca PRP-760, wiatrakowca I-28 oraz partnerów: Bezzałogowy Statek Powietrzny Pionowego Startu i Lądowania KOLIBER Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych oraz wielozadaniowy system bezpilotowy NEO firmy MSP Innovative Technology. Zaprezentowane zostały również materiały reklamowe pozostałych partnerów klastra, m.in. Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 1, Eurotechu, czy Metrolu.
 


V Konferencja Dni Przemysłu

Stoisko klastra było obecne również w trakcie Seminarium Przemysłowego Grupy Wyszehradzkiej (V4) „Program uzbrojenia i modernizacji technicznej”, podczas którego m.in. omawiano zakres współpracy w zakresie eksploatacji platform lotniczych.

Zarówno podczas Dni Przemysłu, jak i Seminarium Przemysłowego V4, z ogromnym zainteresowaniem spotkał się demonstrator technologii ILX-27, powstały w wyniku prac konsorcjum: Instytut Lotnictwa, Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych oraz Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 S.A.

Z ramienia Instytutu Lotnictwa udział w wydarzeniach wzięli: dr inż. Leszek Loroch, mgr inż. Bogdan Papis oraz mgr Monika Czech, z Biura Planowania i Koordynacji.

Obydwie konferencje odbyły się w Centrum Konferencyjno Szkoleniowym Wojska Polskiego przy al. Żwirki i Wigury 9/13 w Warszawie.


Seminarium Przemysłowego V4

Źródło: Instytut Lotnictwa
comments powered by Disqus