Przejdź do treści
Źródło artykułu

Ograniczenia F/O

Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował, że uwzględniając wątpliwości środowiska lotniczego odnośnie zasadności wpisywania ograniczenia ,,do pełnienia czynności drugiego pilota” F/O do uprawnienia na samolot z załogą wieloosobową, po analizie uwarunkowań prawnych, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego postanowił odstąpić od wpisywania wspomnianego ograniczenia począwszy od daty ukazania się niniejszego ogłoszenia.

Tym samym całkowita odpowiedzialność za poprawność formalną i merytoryczną procesu awansowania na dowódcę samolotu z załogą wieloosobową przechodzi na operatora/użytkownika samolotu. Operator zobowiązany jest do opisania sposobu wyznaczania poszczególnych członków załogi i niezbędnych do tego kwalifikacji, w Instrukcji Operacyjnej, odpowiednio w Rozdziale 4 i 5. Procedury dotyczące wyznaczania członków załóg podlegają akceptacji ULC.

Zasady dotyczące wyznaczania członków załóg, w przypadku prywatnych statków powietrznych, zawarte są w Aneksie 6 ICAO.

Opierając się na szerokich konsultacjach, w tym - wymianie korespondencji z EASA, Prezes ULC uznaje takie rozwiązanie za zgodne z aktualnymi przepisami JAR-FCL, jak również wychodzące naprzeciw spodziewanym wkrótce przepisom Part-FCL.

Dotychczasowo wpisane ograniczenia mogą być usunięte z licencji na wniosek zainteresowanej osoby, posiadającej aktualne uprawnienie na typ samolotu z załogą wieloosobową, złożony przy okazji ubiegania się o wpisanie lub wznowienie dodatkowego uprawnienia lotniczego, wymiany lub wznowienia licencji pilota.

Usunięcie ograniczenia z licencji nie wiąże się z dodatkową opłatą lotniczą.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony