NTSB zmienia wymogi raportowania wypadków lotniczych
Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) opublikowała ostateczną wersję rozporządzenia zmieniającego przepisy i wymogi raportowania wypadków lotniczych oraz specyfikację zdarzeń, które muszą zostać zgłoszone w trybie natychmiastowym.
Na liście znajdują się incydenty związane z niewłaściwą pracą Electronic Flight Instrument System (EFIS), błędy PFD (Primaty Flight Display) i PND (Plug and Display), ostrzeżenia podczas lotów IFR lub w przestrzeni klasy A systemu antykolizyjnego oraz klauzule dotyczące pracy silników. Przewoźnicy lotniczy będą zobowiązani zgłaszać wszystkie starty i lądowania wykonane na drogach kołowania, jak też użycie niewłaściwego pasa startowego.
Nowe wymogi obejmują dodatkowo kwestię raportowania opóźnień samolotów oraz zasady konserwacji wraków statków powietrznych. Pełna treść ustawy dostępna jest w Internecie w zbiorach Federal Register (publikacje zawierające oficjalne dokumenty rządowych agencji i organizacji). Przepisy ujęte w ustawie wejdą w życie z dniem 8 marca 2010 r.
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze