Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowe zalecenia NTSB w sprawie bezpieczeństwa HEMS

W zeszły wtorek Narodowa Komisja Bezpieczeństwa Transportu (ang.: National Transportation Safety Bard, NTSB) stwierdziła, że Federalny Urząd Lotnictwa (FAA) musi popracować nad przepisami dotyczącymi śmigłowcowych medycznych usług ratowniczych (ang.: Helicopter Emergency Medical Services, HEMS), a operatorzy powinni podnieść swój poziom szkolenia i procedur.

„Presja wywierana na operatorach HEMS, by szybko wykonywali swoje loty w każdego rodzaju warunkach sprawia, że tego typu operacje są z natury bardziej ryzykowne niż innego rodzaju loty komercyjne,” oznajmiła przewodnicząca NTSB, Deborah Hersman. „Operatorzy muszą wykorzystać wszelkie dostępne środki bezpieczeństwa przy wykonywaniu takich lotów i ustalić kiedy ryzyko lotu jest po prostu zbyt wielkie.”

Rada stwierdziła, że FAA powinien nakazać ulepszenie szkolenia lotniczego, zwiększyć swoją bazę danych oraz jej obserwację, rozwinąć infrastrukturę przestrzeni powietrznej na małych wysokościach oraz wymagać od załóg wyszkolenia do korzystania z systemów noktowizorów.

Zdaniem NTSB agencja powinna także wymagać korzystania z autopilotów podczas operacji HEMS z pojedynczym pilotem. Operatorzy powinni opracować lepsze szkolenia lotnicze oraz zmodernizować swoje wyposażenie.

Rada skierowała także zalecenia do dwóch innych urzędów, które mają wpływ na funkcjonowanie HEMS. Są nimi Centra Pomocy i Opieki Medycznej (ang.: Centers for Medicare & Medicaid Services, CMMS) www.cms.hhs.gov przy Ministerstwie Zdrowia i Opieki Społecznej oraz Rządowa Komisja ds. EMS.

Według NTSB, Centra powinny rozważyć połączenie zapewnienia opieki medycznej ze standardami bezpieczeństwa transportu pacjenta. Komisja ds. EMS natomiast, powinna poszukać lepszych rozwiązań zintegrowania HEMS z lokalnymi i regionalnymi systemami pogotowia ratunkowego i zapewnić, by w każdym przypadku został wybrany najbardziej odpowiedni sposób transportu ofiar wypadku.

Działania HEMS to około 750 helikopterów, 20 operatorów i 60 szpitalnych programów. Transportują poważnie chorych pacjentów i dawców narządów 24 godziny na dobę w najróżniejszych warunkach.

W branży HEMS, rok 2008 odznaczył się jak dotąd największą liczbą ofiar, w 12 wypadkach zginęło 29 osób. W odpowiedzi na ten wzrost wypadków śmiertelnych NTSB umieściła kwestię operacji HEMS wśród spraw „najbardziej pilnych" w dziedzinie ulepszeń bezpieczeństwa lotniczego. FAA pracuje nad propozycją nowych przepisów, które mają zostać opublikowane z początkiem przyszłego roku.

Szczegółowo z opisanymi powyżej zaleceniami można zapoznać się na stronie NTSB.

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AVweb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony