Przejdź do treści
Źródło artykułu

NATCA i AOPA popierają FAA w sprawie obszaru Hudson

Reakcja Federalnej Administracji Lotnictwa USA, (ang.: Federal Aviation Administration, FAA) na śmiertelną kolizję w powietrzu, w wyniku której 8 sierpnia zginęło 9 osób, została wsparta przez stowarzyszenie AOPA, i Narodowe Stowarzyszenie Kontrolerów Ruchu Lotniczego (ang.: National Air Traffic Controllers Association, NATCA).

„Uważam, że zalecenia grupy zadaniowej FAA są zgodne lub nawet wykraczają ponad zalecenia Narodowej Komisji Bezpieczeństwa Transportu (ang.: National Transportation Safety Board, NTSB)  pod każdym względem," napisał Eddie Kragh, przedstawiciel NATCA z grupy operacyjnej i kontroler ruchu lotniczego lotniska Newark.

Prezes stowarzyszenia AOPA, Craig Fuller powiedział, że „To doskonały przykład harmonijnej współpracy rządu i ludzi z branży oraz natychmiastowego i zdecydowanego działania w celu zwiększenia bezpieczeństwa."

Zalecenia grupy operacyjnej dotyczą nowych przepisów separacji wysokości, segregacji krótkotrwałego ruchu przez umieszczenie go powyżej 1000 stóp wtedy, gdy znajdują się w przestrzeni Hudson oraz dokładniejszej separacji ruchu IFR i VFR. Nowa koncepcja dotyczy także przeznaczenia przestrzeni do wysokości 1000 stóp prawie wyłącznie dla lokalnego ruchu śmigłowców. NATCA twierdzi, że zidentyfikowało procedury, które obecnie są niedoskonałe, a „mogą stać się przyczyną kolejnych wypadków.”

Idąc dalej, Kragh dodał: „Cieszy mnie, że FAA zaprosiła do współpracy stowarzyszenie NATCA, i rozważyła jego wkład na każdym poziomie.”

Do dyskusji włączył się także Senator USA, Charles Schumer, który zaproponował swój własny plan dla przestrzeni powietrznej nad rzeką Hudson. Jego sześciopunktowa propozycja zawiera nową regulację dla operatorów przelotów, wymóg złożenia planu lotu dla każdego statku powietrznego w strefie zamkniętej, zwiększenia liczby pracowników na wieżach kontrolnych tej strefy i dalsze inwestycje w technologię NextGen.

Pełna lista zaleceń FAA

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AVweb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony