Przejdź do treści
Książka "Harmonising Regulatory and Antitrust Regimes for International Air Transport" (fot. routledge.com)
Źródło artykułu

Książka "Harmonising Regulatory and Antitrust Regimes for International Air Transport"

Niedawno, nakładem wydawnictwa Routledge, została wydana książka pt. "Harmonising Regulatory and Antitrust Regimes for International Air Transport" autorstwa Jana Walulika.

Jan Walulik w książce "Harmonising Regulatory and Antitrust Regimes for International Air Transport" odpowiada na aktualne problemy braku jednolitych standardów prawnych w międzynarodowym lotnictwie cywilnym. Opracowanie powstało w oparciu o dyskusję przeprowadzoną podczas konferencji Airline Regulatory and Antitrust Conference (www.arac2017.wz.uw.edu.pl/), zorganizowanej 20.10.2017 przez Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego z udziałem czołowych polskich i międzynarodowych ekspertów lotniczych (Shadi A. Alshdaifat, Elena Carpanelli, Paul S. Dempsey, Piotr P. Dziubak, Elmar M. Giemulla, Peter P.C. Haanappel, Agnieszka Kunert-Diallo, Bashar H. Malkawi, Pablo Mendes de Leon, Małgorzata Polkowska, Andrea Trimarchi, Frans G. von der Dunk, Jan Walulik, Paweł Zagrajek, Marek Żylicz).

Książka skupia się na międzynarodowych rozbieżnościach w obrębie regulacji i ochrony konkurencji w lotnictwie oraz na potencjalnych odpowiedziach na ten problem. Rozważane są strategie multilateralizacji i defragmentacji prawa lotniczego, w tym ramach systemów ICAO i WTO, a także zagadnienia związane z prywatyzacją, współpracą międzynarodowa i konsolidacją przewoźników lotniczych.
 
Kolejno dyskusji poddana jest międzynarodowa harmonizacja polityki lotniczej i regulacji lotniczych z prawem i polityką konkurencji. Ta część pracy skupia się na specyficznych cechach prawa konkurencji takich jak jego ekstraterytorialne zastosowanie oraz immunitety antymonopolowe. Omówione zostają też szczególne problemy prawne związane z funkcjonowaniem aliansów lotniczych, takie jak code-sharing, leasing, franchising, wspólne marki handlowe, a także współpraca joint-venture i właściwe fuzje przewoźników lotniczych.

Dalsza debata zmierza w kierunku konkurencji i możliwych konfliktów miedzy prawem transportu lotniczego a innymi reżimami prawnymi, takimi jak prawo kosmiczne, prawo ochrony środowiska czy prawo pracy, które są relewantne dla lotnictwa i rozwijającej się działalności aero-kosmicznej. Publikacja skupia się także na specyficznych problemach prawnych, takich jak uregulowanie turystyki kosmicznej w ramach prawa lotniczego, własność i kontrola przewoźników lotniczych, odpowiednia równowaga między bezpieczeństwem lotniczym a liberalizacją w lotnictwie, rozwój regionalnych inicjatyw liberalizacyjnych, czy eliminowanie luk związanych z dostępnością transportu lotniczego.

Unikalną cechą książki jest połączenie różnych perspektyw na omawiane sprawy, zaprezentowanych przez znanych ekspertów sektora lotniczego i kosmicznego, reprezentujących wiodące światowe rynki lotnicze i ośrodki akademickie zajmujące się prawem lotniczym.

Więcej o książce na stronie www.routledge.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony