Przejdź do treści
Źródło artykułu

Indyjskie IndiGo zamówiły 30 samolotów szerokokadłubowych A350

IndiGo, największa linia lotnicza w Indiach pod względem udziału w rynku, złożyła wiążące zamówienie na 30 Airbusów A350-900. Kontrakt pomoże rozszerzyć międzynarodową sieć połączeń IndiGo o trasy międzykontynentalne.

Indie, najszybciej rozwijający się duży rynek lotniczy na świecie, znajdują się u progu boomu w branży turystycznej, w związku z rozwojem gospodarki i wzrostem dochodów gospodarstw domowych. A350 zaspokoi aspiracje Hindusów w zakresie podróży długodystansowych. Jego wybór przez IndiGo stanowi potwierdzenie ciągłego zaufania przewoźnika do jakości produktów Airbusa i kolejny dowód na to, że A350 jest niekwestionowanym liderem w przewozach lotniczych na długich trasach.

„Dzisiejsza umowa wyznacza nowy rozdział w historii IndiGo. Ukształtuje przyszłość naszej linii, jak i całego indyjskiego lotnictwa pasażerskiego. Flota 30 Airbusów A350-900 umożliwi nam rozpoczęcie kolejnej fazy stawania się jednym z wiodących światowych graczy w branży lotniczej. Jesteśmy dumni ztego, że jesteśmy ulubioną linią lotniczą rodaków i oferujemy pasażerom klientom łączność w Indiach i z Indiami. W IndiGo wierzymy w rozwój Indii, dlatego angażujemy się w ten rozwój, a także w strategiczne partnerstwo z Airbusem”, powiedział Pieter Elbers, prezes IndiGo.

„Serdecznie dziękujemy IndiGo za ponowne zaufanie Airbusowi, w tym zespołom, które negocjowały umowę na dostawę A350. Pierwsze zamówienie IndiGo na maszyny szerokokadłubowe otwiera nowy, ekscytujący rozdział w naszej bliskiej współpracy. Jesteśmy dumni, że nasza oszczędna rodzina wąskokadłubowych A320 nowej generacji zrewolucjonizowała krajowe podróże lotnicze w Indiach i że teraz A350 może powtórzyć ten sam sukces na trasach długodystansowych”, powiedział Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes Airbusa ds. sprzedaży samolotów pasażerskich.

IndiGo to jedna z najszybciej rozwijających się linii na świecie i jeden z największych nabywców samolotów z rodziny A320. A350 to najnowocześniejszy i najbardziej rentowny szerokokadłubowiec w kategorii maszyn dla 300–410 pasażerów. Samolot został zaprojektowany od nowa. Wyróżniają go silniki nowej generacji i zastosowanie lekkich materiałów gwarantujące 25% przewagę nad konkurencyjnymi samolotami poprzedniej generacji w odniesieniu do zużycia paliwa, kosztów operacyjnych i emisji dwutlenku węgla.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony