Przejdź do treści
Książka "Brexit and Aviation Law" (fot. routledge.com)
Źródło artykułu

Książka "Brexit and Aviation Law"

Na przełomie roku, nakładem wydawnictwa Routledge, została wydana książka pt. "Brexit and Aviation Law" autorstwa Jana Walulika.

Jan Walulik w książce "Brexit and Aviation Law" prezentuje kluczowe dla sektora lotniczego i administracji lotniczej problemy prawne związane z Brexitem.

Publikacja rozpoczyna się od omówienia aktów prawnych dotkniętych Brexitem oraz tych nielicznych, których funkcjonowanie pozostanie nienaruszone. Obejmuje to prawo pierwotne i wtórne UE, umowy między UE a państwami trzecimi (w tym EOG, ECAA, tzw. umowy wertykalne i horyzontalne, umowy z zakresu bezpieczeństwa i ochrony lotnictwa), umowy bilateralne których stronami są państwa członkowskie UE, systemy prawne WTO/GATS, ICAO, ECAC, EUROCONTROL, konwencję kapsztadzką, konwencje dotyczące odpowiedzialności cywilnej w lotnictwie, konwencje z zakresu bezpieczeństwa i ochrony lotnictwa. Objaśniony zostaje wpływ Brexitu na poszczególne instrumenty prawne oraz na ich zastosowanie w Wielkiej Brytanii i do Wielkiej Brytanii, a także do jej relacji z UE i z państwami trzecimi.

Na tym tle rozważane jest szerokie spektrum problemów prawnych i instytucjonalnych w lotnictwie. Ta cześć książki ukazuje jak wywołane przez Brexit zmiany w środowisku prawnym wpływają na obszary takie jak komunikacja lotnicza (prawa przewozowe, własność i kontrola przewoźników i inne prawa), usługi portów lotniczych, konkurencja, bezpieczeństwo lotnicze, ochrona lotnictwa, ochrona środowiska, żegluga powietrzna, produkcja lotnicza, finansowanie lotnictwa, odpowiedzialność cywilna czy prawa personelu lotniczego. Omówiony zostaje także wpływ Brexitu na związane z lotnictwem postepowania sądowe i administracyjne oraz na prace legislacyjne w toku.

Ostania część publikacji zawiera rozważania na temat możliwych rozwiązań stanowiących odpowiedź na niespójność i luki prawne powstałe po wystąpieniu Wielkiej Brytanii z UE. Obejmuje to komentarz do proponowanych pobrexitowych rozwiązań prawnych, a także kluczowe wskazania dla branży i władz po obu stronach kanału La Manche.

Więcej o książce na stronie www.routledge.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony