Przejdź do treści
Źródło artykułu

Japonia chce zwiekszyć ruch odrzutowców biznesowych

Japońska gazeta Daily Yomiuri, ogłosiła, iż ruch samolotów biznesowych w największych portach lotniczych Japonii, tokijskich Haneda i Narita, w ostatnich latach uległ drastycznemu zmniejszeniu i obecnie wynosi tylko 3000 operacji rocznie. Fakt ten zmusił miejscowe władze lotnicze do prac nad udoskonaleniem przepisów obowiązujących business jety.

Dla porównania gazeta przytacza ubiegłoroczną wielkość ruchu na nowojorskich lotniskach, gdzie zanotowano 255000 operacji maszyn tego typu i cytuje anonimowe źródła rządowe, wskazujące jako przyczynę tej dysproporcji brak udogodnień i niewygodne dla operatorów przepisy.

Przykładowo, prywatne linie lotnicze muszą z siedmiodniowym wyprzedzeniem wysyłać zapytanie o możliwość lądowania na lotnisku Haneda, na którym dodatkowo maksymalna długość pobytu wynosi pięć dni (Narita ustaliła ten limit na siedem dni). Rząd zamierza również usprawnić odprawę celną i imigracyjną, które teraz zajmują około 20 minut.

Gazeta w komentarzu ma nadzieję, iż poprzez rozluźnienie zasad Japonia zacznie przyciągać więcej konferencji biznesowych i firm chcących rozszerzać działalność w Azji. Liczy także, że nowe przepisy będą bardziej atrakcyjne dla zamożnych turystów medycznych, zachęcając ich do wykonywania zabiegów w Japonii.

Tłumaczenie z AvWeb

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony