FAA publikuje ostateczną dyrektywę dot. cylindrów TCM/SAP
Choć proponowaną dyrektywę zdatności do lotu wydano ponad rok temu, to dopiero w tym tygodniu FAA wydała ostateczne przepisy zobowiązujące do inspekcji i testów kompresji około 8000 silników produkcji Teledyne Continental Motors. Dotyczy to silników z cylindrami firmy Superior Air Parts, które przepracowały w locie ponad 750 godzin.
FAA wyjaśnia, że przepis ma na celu uchronienie przed oddzieleniem głowicy cylindra, które mogłoby skutkować natychmiastową utratą mocy silnika, prawdopodobieństwem zniszczenia struktury silnika i możliwością jego pożaru.
Koszt dostosowania wyniesie około 1550$ na jeden samolot. Dyrektywa wchodzi w życie z dniem 9 września br.
Ostateczna wersja przepisu FAA prezentuje także szczegóły dotyczące niektórych rozpatrywanych komentarzy do pierwotnie zaproponowanej dyrektywy. Dokument dotyczy najróżniejszych modeli Cessny i Beechcraft’a, a także kilku modeli Bellancas i Navions, oraz Rockwell’a 200D.
Dyrektywa zdatności do lotu dotyczy wyłącznie cylindrów sprzedawanych przez SAP i instalowanych przez stronę trzecią w funkcjonujących już silnikach
Pełny tekst dyrektywy.
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.
Komentarze