Dyrektywa zdatności do lotu dla silników Thielert'a
FAA wydała dyrektywę zdatności do lotu na silniki TAE 125-01 i TAE 125-02-99 firmy Thielert Aircraft Engines GmbH (TAE). Powodem, były powtarzające się przypadki przerwy w pracy podczas lotu.
Według FAA, wstępne badania wykazały, że główną przyczyną była "niezgodność sprężyn talerzowych" (ang. nonconforming disc springs), elemantów sprzęgła. FAA poinformowała, że: "Wydajemy niniejszą dyrektywę, by zapobiec wyłączeniu silnika podczas lotu, co prowadzi do utraty kontroli nad samolotem."
Dyrektywa wchodzi w życie 9 września br. FAA przyjmuje uwagi na jej temat do 24 września. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała własną dyrektywę na początku tego lata po tym jak niemiecki producent TAE wydał swój Service Bulletin.
Dyrektywa wymaga, by właściciele silników "przed następnym lotem po dacie wejścia w życie niniejszej dyrektywy, sprawdzili numer seryjny (S/N) każdego P/N-02-7210-11001R13, P/N 05-7211-K006001 i P/N 05-7211-K006002 sprzęgła zainstalowanego w samolocie. Jeśli S/N zgadza się z którymś z wymienionych w Service Bulletin (SB) firmy Thielert Aircraft Engines GmbH Nr TM TAE 125-0021 z dnia 9 czerwca 2010r., lub SB Nr TM TAE 125-1011 P1 z dnia 9 czerwca 2010, należy wymienić sprzęgło w następujących ramach czasowych:
- W przypadku silników ze sprzęgłami objętymi dyrektywą, które wylatały 100 godzin lub więcej na dzień wejścia w życie niniejszej dyrektywy, należy wymienić sprzęgło przed kolejnym lotem.
- W przypadku silników ze sprzęgłami objętymi dyrektywą, które mniej niż 100 godzin na dzień wejścia w życie niniejszej dyrektywy, należy wymienić sprzęgło przed wylataniem 100 godzin."
Więcej informacji: FAA.gov.
Tłumaczenie z GA News
Komentarze