Przejdź do treści
Źródło artykułu

Anna Konert z PKL: Co robić gdy lot jest odwołany lub opóźniony

Twój lot na wakacje został odwołany w ostatniej chwili? Trafiłeś na opóźniony samolot i przez wiele godzin koczowałeś na lotnisku? Co robić w takiej sytuacji podpowiada w wywiadzie dla Onet.pl prof. Anna Konert, członek zarządu Polskiego Klubu Lotniczego oraz  prodziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego.

Przede wszystkim – jak wyjaśnia nam prof. Anna Konert, kierownik studiów podyplomowych z prawa lotniczego Uczelni Łazarskiego i członek zarządu Polskiego Klubu Lotniczego – jeśli nasz lot został odwołany lub był opóźniony (o co najmniej 5 godzin), mamy prawo domagać się zwrotu pieniędzy za kupiony bilet. Przewoźnik musi nam je oddać w ciągu siedmiu dni. Ale to tylko początek obowiązków nałożonych na linie lotnicze. Prof. Konert przypomina, że pasażerom przysługuje tzw. prawo do opieki.

– Oznacza to, że jeśli nasz lot jest opóźniony o ponad 2 godziny, przewoźnik musi zapewnić nam bezpłatne posiłki i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania, a także zagwarantować dwie rozmowy telefoniczne bądź możliwość wysłania e-maili lub faksów. Natomiast jeśli na samolot będziemy czekać przez co najmniej jedną noc, linie powinny zagwarantować nam także hotel i transport do niego – tłumaczy ekspertka.

Cały artykuł jest dostępny pod tym linkiem.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony