EASA proponuje zmniejszyć wymagania dla pilotów
EASA, w ramach „Planu działania dotyczącego lotnictwa ogólnego” (General Aviation Road Map) zwraca uwagę na potrzebę ułatwienia szkolenia dla pilotów starających się o licencje niekomercyjne. Kandydaci mieliby możliwość szkolenia w ramach organizacji szkoleniowej innej niż certyfikowana przez EASA (approved training organisation – ATO).
Zgodnie z opinią 11/2016, EASA proponuje wprowadzenie nowych regulacji, dzięki którym ośrodki szkolenia do licencji LAPL, PPL, SPL i BPL deklarowałyby jedynie chęć prowadzenia szkolenia w danym zakresie kompetentnemu nadzorowi (w Polsce byłby to ULC).
Dla takich „deklarujących ośrodków” (declared training organisation, DTO) oznaczałoby prostsze wymagania organizacyjne i nadzorcze.
Opinia zawiera następujące propozycje:
• Nowy Załącznik VIII (Part-DTO) do Regulacji (EU) No 1178/2011;
• Poprawki do Załącznika VI (Part-ARA) do Regulacji (EU) 1178/2011;
• Poprawki do Załącznika I (Part-FCL) do Regulacji (EU) 1178/2011.
EASA podsumowuje, że to kolejny krok na drodze do realizacji General Aviation Road Map. Dzięki niemu zmniejszone zostaną wymagania do licencji PPL, podstawowego szkolenia IR, mniejsze wymagania dla instruktorów i egzaminatorów oraz wiele innych udogodnień, które sprawią, że regulacje dla General Aviation przestaną być tak uciążliwe.
Komentarze