Przejdź do treści
Źródło artykułu

"Brexit" i General Aviation

Martin Robinson, prezes brytyjskiego oddziału Stowarzyszenia Pilotów i Właścicieli Samolotów (AOPA) odniósł się do kwestii Brexit i jego znaczenia dla segmentu general aviation. „Wyborcy zdecydowali, że dla przyszłości Wielkiej Brytanii opuszczenie Unii Europejskiej będzie najlepszym rozwiązaniem. Osobiście mam mieszane poglądy, ale w sumie, myślę, że właściwą rzeczą do zrobienia byłaby renegocjacja sposobu, w jaki Europa powinna zajmować się swoimi obywatelami.

Wielka Brytania nadal będzie częścią systemu EASA, co oznacza, że dla wielu właścicieli statków powietrznych, aeroklubów i pilotów nie będzie żadnych zmian.

W rzeczywistości, Wielka Brytania znajdzie się w podobnej sytuacji jak Norwegia i Szwajcaria i nie będzie już mogła wpływać na proponowane zasady, ale nadal będzie musiała je wdrażać.

Więc co jest dla nas istotą Brexit? Mógłbym przytoczyć wiele przykładów, ale to chyba najlepiej pozostawić je niedopowiedziane. Pod pewnymi względami dla GA może być OK, bo mamy już za sobą wiele zmian, ale to, czego nie wiemy, to w jaki sposób może zostać ograniczona nasza swoboda przemieszczania się.

Dodatkowo, nasza zdolność do wpływania na przepisy, które w lotnictwie bezpośrednio nas dotyczą, się w ciągu najbliższych dwóch lat niestety zmniejszy się”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony