Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lotnisko w Amsterdamie wypłaci odszkodowania osobom, które utraciły połączenia z powodu kolejek

Podróżni, którzy spóźnili się na samolot ze względu na kolejki na lotnisku Schiphol w holenderskim Amsterdamie, otrzymają za to odszkodowanie - poinformowały władze portu. Dotyczy to pasażerów, którzy utracili połączenia z lotniska po 23 kwietnia br.

Porozumienie zakładające wypłatę odszkodowań, zostało zawarte między portem lotniczym oraz Stowarzyszeniem Konsumentów (Consumentenbond) w czwartek późnym wieczorem.

Dotyczy ono osób, które nie mogły odlecieć z lotniska w Amsterdamie ze względu na zbyt długie kolejki do odprawy oraz kontroli bezpieczeństwa.

Z informacji przekazanej mediom wynika, że na razie roszczenia zgłosiło 1,5 tys. osób, jednak strony porozumienia liczą się z tym, że ta liczba „z pewnością” wzrośnie.

Odszkodowanie obejmie m.in. dodatkowe koszty zmiany rezerwacji lotu lub koszty nowego biletu lotniczego, ale także np. koszty transportu, jeśli pasażerowie zdecydowali się na podróż samochodem lub pociągiem.

Dodatkowo z dokumentu wynika, iż zwracane będą także koszty niewykorzystanego zakwaterowania. Zainteresowani mogą składać wniosek o odszkodowanie do 1 października br. za pośrednictwem strony internetowej portu lotniczego.

Od kilku miesięcy media informują o kłopotach lotniska Schiphol, które zajmuje trzecie miejsce na świecie pod względem międzynarodowego ruchu pasażerskiego, a także jest trzecim najbardziej ruchliwym lotniskiem w Europie pod względem liczby pasażerów. Problemy są spowodowane przede wszystkim brakami kadrowymi, ale także zwiększeniem ruchu lotniczego po pandemii COvid-19.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony