Przejdź do treści
Samoloty cargo operujące z pyrzowickiego lotniska (fot. Katowice Airport)
Źródło artykułu

Port Lotniczy Katowice podsumował ruch towarowy w 2018 roku

W 2018 roku frachtowce wykonały w Pyrzowicach 2 664 startów lub lądowań i przewiozły 18 547 ton cargo lotniczego, to jest o 754 ton więcej (+4,2%) w porównaniu z poprzednim rokiem. Jest to najlepszy, roczny wynik w historii przewozów towarowych z pyrzowickiego lotniska. Jednocześnie plasuje on Katowice Airport, kolejny rok z rzędu, na pozycji lidera wśród polskich portów regionalnych w tym segmencie ruchu.

W 2016 roku Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA, zarządzające Katowice Airport, w południowo-wschodniej części portu uruchomiło, nową strefę aktywności logistycznej. Jej centralnym punktem jest nowy terminal towarowy o powierzchni 12 tys. m kw. wraz z sąsiadującą z nim płytą postojową dla samolotów. Pod koniec 2018 roku zakończył się pierwszy etap rozbudowy płyty cargo. W jej zachodniej części powstało prawie 2,5 ha nowej nawierzchni lotniskowej z 4 stanowiskami dla samolotów wielkości Airbusa A320/Boeinga737. Aktualnie trwają prace związane z powiększeniem płyty na wschód o kolejne 2,5 ha nawierzchni i następne 4 stanowiska postojowe. Zakończenie tego projektu planowane jest w IV kwartale bieżącego roku.

Z perspektywy GTL SA, jako dostawcy i zarządzającego infrastrukturą lotniskową, realizowany przez nas projekt nowej strefy logistyczno-przemysłowej uważam za komercyjny sukces. Powierzchnie nowego terminalu cargo są praktycznie w 100% wynajęte. Dzięki temu obiektowi, który daje możliwości rozwoju, kurierzy zwiększyli zatrudnienie w Pyrzowicach, co jest dodatkowym, pozytywnym efektem realizacji tego przedsięwzięcia. Aktualnie prowadzimy rozmowy z trzema dużymi podmiotami zainteresowanymi prowadzeniem działalności logistycznej w oparciu o infrastrukturę Katowice Airport. Nasz zespół ma wiedzę i wieloletnie doświadczenie w sprawnej realizacji lotniczych projektów infrastrukturalnych. Ponadto dzięki osiąganym od lat pozytywnym wynikom finansowym, dysponujemy środkami, które pozwalają na dalsze inwestycje m.in. w obszarze cargo. Myślimy o budowie kolejnego terminalu. Ostateczną decyzję podejmiemy dopiero w momencie, kiedy spełniony będzie warunek pełnej komercjalizacji planowanej nieruchomości. – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.

Pyrzowice od wielu lat są liderem wśród polskich portów regionalnych w segmencie przewozów towarowych. Obecni są tutaj najwięksi gracze na europejskim rynku, specjalizujący się w lotniczym transporcie towarów – DHL Express, UPS, TNT i FedEx. Każda z wymienionych firm, realizuje z Katowice Airport regularne loty towarowe do swoich kontynentalnych portów przeładunkowych: DHL Express  do Lipska, UPS do Kolonii/Bonn, FedEx do Paryża i TNT do Liege. Z Katowice Airport wykonywane są też czarterowe rejsy frachtowe, a w razie zaistnienia takiej potrzeby, obsługiwane mosty powietrzne - głównie dla branży automotive.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony