Przejdź do treści
Katowice Airport liderem ruchu cargo w portach regionalnych
Źródło artykułu

Katowice Airport liderem ruchu cargo w portach regionalnych, 65 procentowy wzrost przewozów frachtu lotniczego

Pyrzowice, 29 maja 2014 roku, Dynamicznie rośnie przewóz frachtu lotniczego w Katowice Airport. W ostatnich  czterech  miesiącach 2014 roku, na pyrzowickim lotnisku odprawiono 5 429 ton cargo tj. o 65% więcej niż w tym samym okresie ub.r. Katowice Airport jest liderem wśród polskich portów regionalnych w zakresie obsługi lotniczego cargo. W zeszłym roku w Pyrzowicach odprawiono 10 873 ton ładunku. Prognozy na ten rok wskazują, że wynik ten zostanie znacząco poprawiony do ok. 17 tys. ton frachtu. Jeśli się tak stanie,  to  będzie to najlepszy rok w historii lotniska pod kątem ilości odprawionego cargo.

Znaczący wpływ na wysoką dynamikę przewozów towarów drogą lotniczą ma poprawa infrastruktury, a także systematyczne powiększanie tzw. powierzchni przewozowych, przez światowe firmy kurierskie wykonujące regularne loty z Pyrzowic: DHL Express, TNT, UPS i FedEx. Od listopada zeszłego roku  DHL Express lata większym samolotem  Boeingiem 757-200F (28 ton ładowności), który zastąpił Boeinga 737-300F (20 ton ładowności). Podjęcie tej  decyzji, związane było z przedłużeniem  przez DHL Express połączenia na trasie Lipsk-Katowice-Lipsk do Kijowa.

Aktualnie w Katowice Airport trwają inwestycje, które w znaczący sposób zwiększą możliwości obsługi dalekodystansowych, szerokokadłubowych samolotów cargo. Realizowane jest budowa nowej drogi startowej o długości 3,2 km oraz  nowej płyty postojowej o powierzchni 35 tys. m. kw. przeznaczonej do obsługi samolotów frachtowych. Obydwie inwestycje zostaną oddane do użytku w czerwcu 2015 roku.

W maju br. ogłoszony został przetarg na wybór wykonawcy nowego terminalu cargo o powierzchni 12 tys. m. kw., w tym  ok. 2 tys. m. kw. powierzchni biurowej. Powstanie on przed nową płytą postojową samolotów cargo, w południowo-wschodniej części lotniska. Konstrukcja obiektu autorstwa firmy PS Budoprojekt zaprojektowana jest tak, aby możliwa była jego modułowa rozbudowa w przyszłości. Wraz z nowym terminalem cargo powstanie system dróg wewnętrznych wraz z parkingiem, z 29 miejscami dla Tirów (do 40 t.), 38 miejscami dla samochodów dostawczych (do 3,5 t.) i 109 miejscami dla samochodów osobowych. Zakończenie budowy pierwszej części terminalu cargo zaplanowano na II kwartał 2016 roku.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony