Okęcie chce budować (trzeci) pas startowy
Władze warszawskiego lotniska przygotowują nowy plan rozwoju. Zarząd nie chce czekać na decyzję w sprawie budowy nowego lotniska centralnego dla Polski.
W ciągu miesiąca władze portu otrzymają decydujący dokument: prognozę ruchu pasażerskiego na Okęciu w okresie krótko-, średnio- i długoterminowym.
- Na podstawie tego dokumentu zamówimy tzw. master plan dla lotniska, który wskaże najbardziej korzystne kierunki rozwoju portu - mówi Michał Marzec, dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL), które zarządza Okęciem.
Prezes nie wyklucza budowy nowego pasa startowego.
Ministerstwo Infrastruktury waha się, czy rozbudowywać Okęcie, czy zainwestować z prywatnym partnerem do 50 mld zł w budowę nowego lotniska centralnego między Warszawą a Łodzią. W tym celu resort zamówił ekspertyzę, która będzie gotowa w połowie 2009 roku.
Nad budową centralnego lotniska dla Polski zastanawiają się kolejne rządy. Pomysł ma już ponad 30 lat. Cztery lata temu hiszpańska firma Ineco Sener jako najlepszą lokalizację wskazała Mszczonów. Dokumenty trafiły do szuflady, bo Hiszpanie zalecili likwidację Okęcia, na którym właśnie zaczynała się budowa nowego terminalu.
Były szef PPL Zbigniew Całek odradza budowę nowej drogi startowej na Okęciu. Zamiast tego, jego zdaniem, powinno się jak najszybciej dokończyć budowę pirsów i usprawnić obsługę samolotów.
Całość artykułu na stronie Gazety Prawnej.
Komentarze