Przejdź do treści
Źródło artykułu

Współpraca przy rozwoju elektrycznie napędzanego samolotu

Firma Bye Energy, Inc., która prowadzi prace nad rozwojem elektrycznej wersji Cessny 172, podpisała umowę z Panacis, projektantem i producentem zaawansowanych urządzeń zasilających. Obie spółki wspólnie pracują nad rozwojem, integracją i produkcją systemów baterii elektrycznych do elektrycznych i elektryczno-hybrydowych systemów napędowych firmy Bye Energy, które są przeznaczone do wykorzystania w statkach lotnictwa ogólnego.

George Bye, prezes Bye Energy, powiedział, że „Panacis jest doświadczonym twórcą systemów baterii, co z pewnością bardzo korzystnie wpływa na rozwój całego programu oraz, że odgrywa kluczową rolę badawczą i inżynieryjną w kreowaniu alternatywnego systemu energetycznego", powiedział Bye. "Technologia Panacis pozwoli nam odblokować możliwości zaawansowanych litowych ogniw, dzięki czemu jednostki zasilające elektrycznego samolotu Cessna 172 będą jednymi z najnowocześniejszych na świecie", dodał.

Steve Carkner, prezes Panacis, zauważył, że Bye Energy rozszerza możliwości systemów zasilania lotniczego i tworzy atrakcyjną wizytówkę dla lotniczych baterii Panacis. "Panacis zwraca się w kierunku przemysłu lotniczego ze swoimi wysokiej skuteczności i wydajnymi systemami zaawansowanych baterii litowych", powiedział. "Cieszymy się, że jesteśmy częścią tego przełomowego projektu i jesteśmy przekonani, że nasza bateria samolotowa i systemy zasilania pozwolą Bye Energy odblokować i ulepszyć możliwości osiągów ich układu napędowego", dodał.

Założona w 2008 roku, firma Bye Energy, rozwija w ramach „The Green Flight Project” elektryczny i elektryczno-hybrydowy układ napędowy do lekkich samolotów lotnictwa ogólnego. Spółka współpracuje również z koncernem Cessna w projektowaniu i rozwoju układu napędowego dedykowanego do samolotu Cessna 172.

Więcej informacji: ByeEnergy.com , Panacis.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony