W 2011 r. firma Diamond zwiększyła sprzedaż o 33%
Firma Diamond poinformowała, iż w 2011 r. dostarczyła klientom o 46 samolotów więcej niż w poprzednim, a w 2012 r., poprzez wprowadzenie odpowiednich promocji, planuje utrzymać ten korzystny trend. W porównaniu do innych producentów branży general aviation, których ubiegłoroczna wartość sprzedaży w stosunku do roku 2010 r. wzrosła w minimalnym stopniu, Diamond odnotował jej zwiększenie o 33%, dostarczając w tym okresie łącznie 185 statków powietrznych.
Fakt ten spowodowany był głównie wprowadzeniem w latach 2009-2011 nowych konstrukcji, takich jak m.in. DA42-L360, DA20 z awioniką G500, DA40NG, DA40 Tundra oraz DA42NG, a także zacieśnieniem współpracy w zakresie produkcji silników ze spółką Engine Austro. Istotne również znaczenie miała rosnąca popularność przeznaczonego do wykonywania misji specjalnych modelu DA42 MPP, który obecnie jest wykorzystywany przez klientów w Europie, Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Afryce oraz Australii.
"Podchodzimy do tych statystyk z ostrożnym optymizmem i konserwatywnie utrzymujemy nasze plany produkcyjne", powiedział Peter Maurer, prezes oddziału Diamond na Amerykę Północną. "Jest oczywiste, że z powodu kryzysu gospodarczego, który rozpoczął się z końcem 2008 r., wielu klientów zawiesiło swoje plany dotyczące zakupu nowych statków powietrznych. Ponad trzy lata później, chociaż w różnych częściach świata nadal obserwujemy zawirowania gospodarcze, to widzimy również rosnące zainteresowanie zarówno na rynku prywatnym, jak i komercyjnym, w związku z czym rozważamy dalsze zwiększanie produkcji", dodał.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie Diamondaircraft.com
Komentarze