Tecnam zaprezentował trzy nowe modele samolotów

Tecnam P92MkII, fot. Ga News

Podczas targów AERO we Friedrichshafen w Niemczech, firma Tecnam zaprezentowała trzy nowe modele samolotów: P2002JF MkII IFR, P92 Echo MkII oraz Sierra MkII EU 600 kg.

P2002JF MkII IFR


To najnowsza wersja dwumiejscowego dolnopłata P2002 Night, którego projekt znajduje się obecnie na końcowym etapie certyfikacji IFR, VFR Day / Night zarówno w kategoriach CS23 EASA jak i FAR23 FAA.

Projekt IFR Tecnam P2002JF MkII został opracowany uwzględniając opinie zebrane od prywatnych użytkowników, jak i organizacji szkoleniowych. Samolot wyposażony jest w awionikę Garmin G500 TXi, zaprojektowaną specjalnie dla samolotów w kategorii CS23 / FAR23, a także podwójne ekrany dotykowe zintegrowane z serią GTN GPS / Nav / Comm, GDU700P MFD / EIS z ADAHRS, co zapewnia w pełni certyfikowane rozwiązania szklanego kokpitu.


P92 Echo MkII

Zgodnie z zapewnieniami producenta, najnowsza wersja dwumiejscowego górnopłata P92 skupia w sobie najlepsze cechy innych modeli floty Tecnam: z modelu P2008 kadłub z włókna węglowego i szerszą konstrukcję kabiny, z P92 Eaglet skrzydła, z ASTORE układ okien i z SIERRA MkII osłony silnika.

Z MTOW w zakresie od 472,5 do 600 kg, P92 MkII będzie dostępny w kategoriach ULM, US-LSA i gotowy do rejestrowania w nowej kategorii UE 600 kg. Samolot wyposażony będzie w standardowy kokpit analogowy lub najnowszy glass kokpit Garmin G3X, z ekranami dotykowymi zintegrowanymi z linią GPS / Nav / Comm Garmin.


P2002 Sierra MkII EU 600 kg

Tecnam P2002 Sierra MkII został opracowany dla nowej kategorii Unii Europejskiej 600 kg ULM i może być już użytkowany w krajach w których ta kategoria jest zatwierdzona przez lokalny nadzór lotniczy. P2002 jest już dostępny w wersji Advanced Ultralight oraz w kategorii UL / LSA.

Sierra MkII obejmuje najnowszą awionikę Garmin G3X, z podwójnymi ekranami dotykowymi zintegrowanymi z serią GTR GPS / Nav / Comm, jak również opcjonalnie pakiet analogowy oraz balistyczny spadochron ratunkowy.

Źródło: GA News
comments powered by Disqus