Tecnam P2010 diesel z certyfikatem FAA
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) przyznała certyfikat typu modelowi P2010 TDI firmy Tecnam. Zgodnie z oświadczeniem przedstawiciela Tecnam, turbodoładowany silnik Continental Diesel o mocy 170 KM, dołącza do innych opcji jednostek napędowych oferowanych dla modelu P2010, w tym silnika o mocy 180 KM (Avgas, Mogas) oraz 215 KM (Avgas).
„Ta najnowsza technologia wprowadza na rynek bezkonkurencyjną wydajność paliwową i osiągi. Zastosowanie silnika turbodiesel/JetA1 oznacza dla P2010 niskie spalanie paliwa, które waha się od 4,5 galonów na godzinę przy 55% mocy do 7 galonów na godzinę przy 75% wykorzystywanej mocy. Zapewnia to stałą wydajność do 8 tys. stóp i umożliwia wykonywanie lotów do wysokości 18 tys. stóp, dzięki czemu P2010 może wznieść się wyżej niż poprzednie wersje”.
Standardowe zbiorniki paliwa P2010 zapewniają zasięg ponad 1000 NM i długotrwałość lotu do 12 godzin. Praca silnika jest monitorowana przez awionikę Garmin G1000Nxi. Standardem jest również autopilot Garmin GFC-700 z systemem ESP (Electronic Stability and Protection). „Certyfikat FAA P2010 TDI to kamień milowy dla Tecnam na amerykańskim rynku” – powiedział prezes Tecnam, Giovanni Pascale. „Dostępność Jet A1 na każdym lotnisku sprawia, że nasz czteromiejscowy samolot jest idealną maszyną do wykonywania lotów cross-country i efektywnego szkolenia lotniczego”, dodał.
Komentarze