Samolot Kodiak z certyfikatem na system przeciwoblodzeniowy FIKI
Firma Quest Aircraft Company otrzymała certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), na stosowanie systemu przeciwoblodzeniowego (IPS) w samolotach KODIAK. Jak dotąd, IPS został zainstalowany w trzech maszynach tego typu i jest już w pełni operacyjny. Producentem systemu (umożliwiającego loty w warunkach spodziewanego oblodzenia - FIKI) jest spółka CAV Aerospace Inc., której rozwiązania są powszechnie uznawane, jako najbardziej skuteczne dla samolotów lotnictwa ogólnego.
"Od otrzymania certyfikatów typu w 2007 roku, kontynuujemy prace nad ulepszeniami i poprawkami do KODIAK’a", powiedział Paul Schaller, prezes Quest Aircraft. "Ochrona przed zamarzaniem jest opcją, na której dostępność czekało wielu naszych klientów, dlatego tym bardziej cieszymy się, że system jest już certyfikowany, szczególnie, że właśnie wkraczamy w zimowe miesiące latania."
System przeciwoblodzeniowy firmy CAV działa na zasadzie wydzielania odmierzonej ilości płynu na bazie glikolu, który przez laserowo wywiercone mikroskopijne otwory wprowadzany jest na krawędź natarcia skrzydła. IPS mogą być zainstalowane w każdym istniejącym KODIAK’u lub w procesie produkcji nowej maszyny.
System nie wymaga montowania dodatkowego osprzętu zewnętrznego i jest kompatybilny z każdym standardowym samolotem. Chroni m.in. krawędzie natarcia skrzydła, statecznik poziomy i pionowy, elementy podwozia, łopaty śmigła i przednią szybę. IPS spełnia wszystkie normy i wymagania lotu w znanym oblodzeniu.
Więcej informacji dostępnych jest na stronach QuestAircraft.com oraz CAVAerospace.net
"Od otrzymania certyfikatów typu w 2007 roku, kontynuujemy prace nad ulepszeniami i poprawkami do KODIAK’a", powiedział Paul Schaller, prezes Quest Aircraft. "Ochrona przed zamarzaniem jest opcją, na której dostępność czekało wielu naszych klientów, dlatego tym bardziej cieszymy się, że system jest już certyfikowany, szczególnie, że właśnie wkraczamy w zimowe miesiące latania."
System przeciwoblodzeniowy firmy CAV działa na zasadzie wydzielania odmierzonej ilości płynu na bazie glikolu, który przez laserowo wywiercone mikroskopijne otwory wprowadzany jest na krawędź natarcia skrzydła. IPS mogą być zainstalowane w każdym istniejącym KODIAK’u lub w procesie produkcji nowej maszyny.
System nie wymaga montowania dodatkowego osprzętu zewnętrznego i jest kompatybilny z każdym standardowym samolotem. Chroni m.in. krawędzie natarcia skrzydła, statecznik poziomy i pionowy, elementy podwozia, łopaty śmigła i przednią szybę. IPS spełnia wszystkie normy i wymagania lotu w znanym oblodzeniu.
Więcej informacji dostępnych jest na stronach QuestAircraft.com oraz CAVAerospace.net
Źródło artykułu
Komentarze