Przejdź do treści
Ampaire Electric EEL, fot. Ga News
Źródło artykułu

Rekordowy lot samolotu z napędem elektrycznym

Firma Ampaire poinformowała o wykonaniu najdłuższego lotu komercyjną konstrukcją wykorzystującą napęd elektryczny. Hybrydowo-elektryczny Electric EEL jest zmodyfikowaną sześciomiejscową dwusilnikową Cessną 337 z silnikiem elektrycznym, która w przedniej części zamontowaną ma jednostkę elektryczną, a z tyłu klasyczny silnik spalinowy.

Do rekordowego lotu statek powietrzny wystartował z lotniska Camarillo (KCMA) na północ od Los Angeles o godzinie 12:20. Pilot testowy Justin Gillen i inżynier Russell Newman wykonali lot na wysokości 8,5 tys. stóp, lądując na lotnisku Hayward Executive Airport (KHWD) o godz. 14:52. Według przedstawicieli firmy, trasa lotu wyniosła 341 mil, a prędkość na wysokości przelotowej ok 135 mil na godzinę.

„Ta misja była całkiem normalnym lotem, który, jak można sobie wyobrazić, za kilka lat będzie już wykonywany samolotami z ekologicznym napędem. Nasz lot odbył się po czterech tygodniach prób drugiego samolotu testowego Electric EEL, który po raz pierwszy wzbił się w przestworza 10 września 2020 r. W ciągu 28 dni, konstrukcja ta wykonała 23 loty i w powietrzu spędziła łącznie ponad 30 godzin, notując 100% niezawodności.

Nasz sukces w przeprowadzeniu tego statku powietrznego w krótkim czasie z fazy testowej do normalnego, codziennego środowiska operacyjnego jest świadectwem naszego rozwoju, a także dojrzałości systemów” - powiedział prezes Ampaire, Doug Shane.

„Zdolność do szybkiego wprowadzenia w powietrze innowacyjnych technologii elektrycznych w celu ich oceny i udoskonalenia ma kluczowe znaczenie dla strategii Ampaire polegającej na zachęceniu regionalnych linii lotniczych i operatorów czarterowych do adoptowania niskoemisyjnych samolotów w ciągu najbliższych kilku lat”, dodał. Testy mają także pomóc zdefiniować infrastrukturę wymaganą przez przewoźników i lotniska do przyjęcia elektrycznie napędzanych statków powietrznych. Elektryczne konstrukcje mogą generować oszczędności paliwa i emisji do 50% na krótszych trasach regionalnych i do 30% na pozostałych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony