Przejdź do treści
Thrush 510G
Źródło artykułu

Rolniczy Thrush 510G

Firma Thrush Aircraft dokonała oblotu nowego samolotu rolniczego 510G zasilanego silnikiem turbośmigłowym General Electric H80. Lot trwał niewiele ponad 25 minut, w czasie których sprawdzono systemy pokładowe i wykonano podstawowe manewry w locie. Przedstawiciele firmy, ogłosili, że w trakcie pierwszego lotu nie wystąpiły nieprzewidziane problemy. Certyfikacja samolotu przez FAA, przewidziana jest na drugi kwartał 2011 roku. Thrush 510G jest pierwszym nowym typem samolotu, wykorzystującym nowy lekki silnik turbinowy GE.

Po locie Payne Hughes, prezes Thrush Aircraft, powiedział: "To jest naprawdę niesamowity dzień dla Thrush i dla naszego programu 510G. To zwieńczenie niesamowitej ilości ciężkiej pracy każdego z naszych pracowników, jak również naszych przyjaciół z działu silników lotniczych General Electric. Nie możemy się już doczekać wejścia w następną fazę badań w locie, a także zaprezentowania poszerzonych możliwości tego nowego samolotu z silnikiem GE ".

Brad Mottier, wiceprezes i dyrektor generalny organizacji Business and General Aviation firmy GE Aviation, dodał: „Zespoły GE i Thrush pracują na ten krok milowy od momentu wyboru silnika w zeszłym roku, a dzisiejsze wydarzenia są świadectwem nadzwyczajnych wysiłków tej grupy. To historyczny moment, ponieważ Thrush 510G jest pierwszym statkiem powietrznym z nowym silnikiem H80 i pierwszą północno-amerykańską instalacją nowego silnika z rodziny M601". Jody Bays, główny pilot Thrush, pilotował samolot podczas jego pierwszego lotu, komentując: "Jesteśmy świadkami narodzin wspaniałego samolotu”

Zbudowany na podstawie Thrush 510, nowy Thrush 510G będzie miał pojemność zbiornika 510 galonów i masę brutto 10500 funtów. Podobnie jak wszystkie samoloty Thrush, 510G posiada dźwigary skrzydeł o żywotności ponad 25000 godzin, bez wymaganych obowiązkowych inspekcji.

Nowy 510G Thrush zadebiutował na Zlocie Krajowego Stowarzyszenie Lotnictwa Rolniczego w Savannah w dniach grudnia 6-9.

Więcej informacji: ThrushAircraft.com , GE.com/Aviation


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony