Piper Seneca teraz z Garminem G1000
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) przyznała firmie Piper Aircraft świadectwo homologacji na montowanie awioniki Garmin G1000 w nowych wersjach dwusilnikowego samolotu Piper Seneca. Producent planuje rozpocząć dostawy zmodernizowanej konstrukcji tego typu do końca bieżącego roku.
Według przedstawiciela firmy, Piper jest jednym z pierwszych producentów, który wykorzystuje najnowsze oprogramowanie G1000 z trzema wyświetlaczami jako zestaw awioniki będący na wyposażeniu standardowym. G1000 firmy Garmin jest w pełni zintegrowanym szklanym kokpitem, który sprawia, iż informacje dotyczące lotu są łatwiejsze do przeglądania i przetwarzania.
"Wzornictwo G1000 przynosi nowe poziomy świadomości sytuacyjnej, prostoty i bezpieczeństwa w kokpicie", powiedział prezes Pipera, Simon Caldecott. "G1000 z trzema standardowymi wyświetlaczami w modelach Seneca V dostarcza pilotom krytyczne dane dotyczące lotu, które zapewniają wyjątkową świadomość sytuacyjną i przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa lotu", dodał.
Garmin G1000 w kokpicie samolotu Piper Seneca V
G1000 zapewnia dobrze znane wśród pilotów funkcje, takie jak m.in. wizja syntetyczna, koncepcja WAAS (WAAS - amerykański satelitarny system wspomagający NAVSTAR-GPS), system ostrzegający przed ukształtowaniem terenu, zobrazowanie bieżących warunków meteorologicznych, a także sytuacji ruchowej. Ponadto G1000 obsługuje usługi transmisji głosu i danych, które pozwalają pilotom na całym świecie wykonywać połączenia telefoniczne, wysyłać wiadomości tekstowe i e-mail za pośrednictwem interfejsu GTN. G1000 zastąpi dotychczas stosowane w modelach Seneca V zestawy Garmin G600.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.Piper.com
Komentarze