Przejdź do treści
Źródło artykułu

Odrzutowiec Eclipse 550 będzie napędzany silnikami Pratt&Whitney PW610

Firma Pratt&Whitney Canada (P&WC) poinformowała, iż silnik PW610F został wybrany przez spółkę Aerospace Eclipse, jako podstawowa jednostka napędowa dla dwusilnikowego odrzutowca biznesowego nowej generacji Eclipse 550. Jak informuje producent, PW610F sprawdziły się w 261 aktualnie użytkowanych egzemplarzach modelu Eclipse 500, dostarczając ich właścicielom wyjątkową wydajność, efektywność i niezawodność.

"Zawiązane porozumienie rozszerza nasze relacje z Aerospace Eclipse i umożliwi wprowadzenie tego następnej generacji biznes jeta na światowy rynek", powiedział David Van der Wee, wiceprezes działu Business and General Aviation firmy P&WC, dodając jednocześnie, iż obecnie w eksploatacji znajduje się ok. 2 tys. silników PW600, które wypracowały w powietrzu łącznie ponad milion godzin.

Jednostka PW610F, podobnie jak wszystkie silniki P&WC, jest obsługiwany przez ogólnoświatową sieć serwisów, w tym ponad 30 autoryzowanych P&WC i ponad 100 przedstawicieli terenowych na całym świecie. "Napędzany przez PW610F, Eclipse 550 będzie miał niesamowicie wydajne zużycie paliwa, które jest tak istotnym czynnikiem dla naszych klientów”, wyjaśniał Mason Holland, prezes Eclipse Aerospace. Model 550 zasilany PW610F będzie wyposażony również w autonomiczny cyfrowy system sterowania FADEC (Full Authority Digital Engine Control). System ten zapewni łatwość obsługi, zmniejszenie ilości czasu wymaganego do monitorowania parametrów pracy jednostek, wyświetlanie podstawowych parametrów ich pracy i diagnostykę. Przypomnijmy, iż główne struktury lotnicze modelu 550 będą produkowane w należących do koncernu Sikorsky zakładach PZL Mielec.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie ECLIPSE.aero

Czytaj również:
Eclipse ogłasza szczegóły produkcji modelu 550
Sikorsky będzie produkował podzespoły odrzutowca Eclipse 550
PZL Mielec wyprodukuje struktury lotnicze odrutowca Eclipse 550

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony