Pierwszy H215 eksploatowany w Chinach
Przedstawiciele chińskiego Państwowego Przedsiębiorstwa Lotniczego Nadzoru Sieci Energetycznych (State Grid General Aviation Company - SGGAC) odebrali dwusilnikowy śmigłowiec Airbus H215, wywodzący się ze sprawdzonej rodziny maszyn Super Puma. Firma, będąca spółką zależną chińskiej państwowej korporacji energetycznej (State Grid Corporation of China – SGCC), największego na świecie przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, stała się tym samym pierwszym posiadaczem H215 w Chinach. SGGAC wykonuje prace lotnicze i konserwacyjne na chińskiej sieci linii wysokich i najwyższych napięć.
H215 dołączy do eksploatowanej już przez SGGAC floty 15 śmigłowców Airbusa, złożonej z maszyn typu H125, H120 i H225. Najnowszy nabytek umożliwi SGGAC wykonywanie nowych zadań, takich jak naprawa sieci, układanie przewodów, transport ładunków i wznoszenie słupów linii energetycznych w obszarach trudno dostępnych. Maszyna jest wyposażona w 4,5-tonowe zawiesie ładunkowe, podnośniki, radar pogodowy i system ochrony przed zderzeniami z sieciami napowietrznymi. W przedziale pasażerskim producent zamontował 17 wygodnych foteli zaopatrzonych w maski instalacji tlenowej, potrzebne do pracy na dużych wysokościach.
„Jesteśmy zadowoleni z rozwijającej się od 2012 roku współpracy z Airbus Helicopters. Dzięki wyjątkowej wydajności H215 w warunkach wysokogórskich i gorącym klimacie oraz silnemu wsparciu technicznemu i usługom posprzedażowym Airbus Helicopters będziemy rozwijać nasze możliwości, podejmując się coraz to nowych zadań", powiedział Wu Jielong, prezes SGGAC.
„Cieszę się, że SGGAC staje się pierwszym użytkownikiem H215 w Chinach", powiedziała Marie-Agnes Veve, dyrektor generalny Airbus Helicopters China. „Przekazanie śmigłowca w ręce nowych właścicieli wzmocni długoterminową i strategiczną współpracę z firmą, która w 2018 r. stała się certyfikowanym centrum serwisowym, naprawczym i remontowym Airbus Helicopters w Chinach."
Konstrukcja H215 to połączenie zaawansowanej awioniki z niezawodną, wszechstronną platformą do pracy w najtrudniejszych warunkach na świecie. W podstawowej konfiguracji śmigłowiec ten charakteryzują niezwykle konkurencyjne bezpośrednie koszty eksploatacji i utrzymania. Do jego standardowego wyposażenia należą sprawdzone silniki Makila 1A1, najnowszy układ sterowania lotem i najnowocześniejsze technologie, w tym cyfrowa awionika i znakomity 4-osiowy autopilot, znany ze śmigłowca H225.
Przekazanie SGGAC śmigłowca H215 zwiększyło chińską flotę maszyn z rodziny Super Puma do prawie 40 wiropłatów, używanych na co dzień w szerokiej gamie misji, od obsługi przemysłu wydobywczego, przez prace lotnicze, po transport VIP. Flota jest wspierana przez chiński zespół techniczny Airbus Helicopters, autoryzowane centrum serwisowe, naprawcze i remontowe śmigłowców (MRO) w Shenzhen oraz pełny symulator lotu H225 w Pekinie.
Komentarze