Najnowsze dane wskazują na ożywienie sprzedaży w branży GA
Według najnowszych danych Stowarzyszenia Producentów Lotnictwa Ogólnego (GAMA), sprzedaż statków powietrznych GA zaczyna rosnąć. W swoim raporcie o wysokości produkcji i dostaw za pierwszy kwartał 2021 r., GAMA informuje, że dostawy zwiększyły się w przypadku śmigłowców turbinowych i samolotów z napędem śmigłowym, podczas gdy dostawy konstrukcji odrzutowych i śmigłowców z napędem tłokowym były porównywalne z tym samym okresem 2020 r.
„Pierwszy kwartał 2021 r. wskazuje na postępy w branży” - powiedział prezes GAMA, Pete Bunce. „To zachęcające, gdy producenci zaczynają wracać do siebie po pandemii”. Ostrzegł jednak, że to jeszcze nie koniec kłopotów bowiem branża nadal boryka się z przeciwnościami, zwłaszcza z ciągłymi problemami z łańcuchem dostaw oraz ograniczeniami związanymi z pandemią i podróżowaniem po świecie.
„Ważne jest, abyśmy nadal współpracowali z rządami w celu wzmocnienia naszych łańcuchów dostaw, złagodzenia ograniczeń związanych z podróżowaniem i ochrony naszej wysoko wykwalifikowanej siły roboczej. Nasze spojrzenie na przyszłość jest optymistyczne, szczególnie w świetle zaangażowania branży w zrównoważony rozwój środowiska i skupienia się na celu, jakim jest rozwój nowych samolotów, innowacyjnych technologii oraz produkcji, dystrybucji zrównoważonego paliwa lotniczego ”, dodał.
W pierwszych trzech miesiącach 2021 r. (w porównaniu do tego samego okresu w 2020 r.), dostawy samolotów tłokowych zwiększyły się o 7,3%, do 235, konstrukcji turbośmigłowych o 18,3% do 84, a odrzutowców biznesowych utrzymały się na stałym poziomie (113). Z kolei dostawy śmigłowców z napędem turbinowym wzrosły o 8,2% do 92, podczas gdy helikopterów z napędem tłokowym utrzymały się na podobnym poziomie (36) co w 2020 r.
Pełny raport sprzedaży statków powietrznych segmentu General Aviation dostępny jest tutaj (LINK)
Komentarze