Przejdź do treści
Vans Aircraft RV-14A
Źródło artykułu

Firma Vans Aircraft zaprezentowała nowy model RV-14A

Firma Vans Aircraft zaskoczyła odwiedzających targi lotnicze AirVenture w Oshkosh prezentując tam  swój najnowszy zestaw do samodzielnego złożenia, RV-14A. Przedstawiciel spółki poinformował, iż samolot ten jest efektem kilku lat intensywnych prac kadry inżynierskiej, a głównymi założeniami podczas jego rozwoju było opracowanie konstrukcji, która przewyższy wydajnością model RV-7 i będzie wersją bardziej komfortową, posiadającą większy zasięg, udźwig użyteczny i widoczność z kabiny.

Pierwszy lot RV-14A odbył się 2 maja i od tego momentu ukończył on kompleksowy program testów. W kabinie o szerokości 1,17 m, znajdują się dwa, ustawione obok siebie fotele. Rozpiętość skrzydeł wynosi 8,23 m i są one identyczne jak w modelu RV-10. Konstrukcję napędza silnik Lycoming IO-390 o mocy 210 KM, ale opcjonalnie może być również montowany 200KM IO-360. Zastosowano nową osłonę jednostki napędowej, jednak działanie to wyeliminowało możliwość montowania silnika sześciocylindrowego. Dwa zbiorniki paliwa umiejscowione są w krawędzi natarcia skrzydeł i mieszczą po 25 galonów paliwa.

Podobnie jak wszystkie inne RV, model RV-14 jest zbudowany z nitowanego aluminium. Jak informuje producent, zestaw zawiera wszystkie najlepsze rozwiązania, które spółka stosuje od 40 lat, w związku z czym czas przeznaczony na jego zbudowanie powinien być krótszy niż w innych modelach. Wszystkie metalowe części są całkowicie uformowane i wstępnie dziurkowane. Kompletne zestawy okablowania i pakiety awioniczne zostały zaprojektowane i będą oferowane jako opcja. Zestawy skrzydłowe powinny być dostępne już we wrześniu br., a kolejne będą wprowadzane w regularnych odstępach czasu. Przedstawiciel spółki dodał, iż obecnie również prowadzone są prace nad wersją RV-14 z tylnim kółkiem ogonowym.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie VansAircraft.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony