Przejdź do treści
ADS-B, Automatic Dependent Surveillance - Broadcast, źródło: www.ads-b.com
Źródło artykułu

FAA dopuszcza możliwość wykonywania lotów bez ADS-B po 2020 r.

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) opublikowała listę wymogów, jakie po 1 stycznia 2020 r. będą musieli spełnić piloci, którzy będą chcieli otrzymać zezwolenie ATC na lot w przestrzeni powietrznej ADS-B. Przedstawiciele agencji podkreślają, że nie są one jednak alternatywą dla zapewnienia właściwego wyposażenia statków powietrznych, a ich właściciele nie powinni oczekiwać, że takie zezwolenia będą często wydawane.

Wydawane zezwolenia nie mają jednak na celu wspierania rutynowych operacji niewyposażonych statków powietrznych w przestrzeni powietrznej objętej wymogiem ADS-B”, podała agencja w komunikacie. „FAA przewiduje, że operatorzy, którzy rutynowo latają w przestrzeni ADS-B, podejmą niezbędne kroki, aby wyposażyć się w urządzenia zapewniające bezproblematyczne wykonywanie tych operacji”.

Po wejściu w życie wymogu posiadania ADS-B, właściciele statków powietrznych, którzy zamierzają latać w przestrzeni powietrznej objętej regułą, ale których statki powietrzne nie są wyposażone w ADS-B Out, muszą wystąpić o zezwolenie na możliwość operowania w tej przestrzeni powietrznej na co najmniej godzinę przed startem.

Loty bez uzyskania takiej autoryzacji będą uważane za naruszenie. Proces autoryzacji jednak różni się od uzyskania zezwolenia ATC na działanie w przestrzeni powietrznej wymagającej ADS-B, zauważyło Stowarzyszenie Lotnictwo Biznesowego (NBAA).

„Wprowadzane zasady są bardzo jasne: zezwolenia na przelot nie powinny być postrzegane jako opcja zastępcza dla ADS-B lub uzasadnienie jego braku”, powiedział Heidi Williams, dyrektor ds. służb ruchu lotniczego i infrastruktury w NBAA. „Takie zezwolenia są przeznaczone głównie dla operatorów np. oczekujących na zaplanowaną instalację ADS-B po terminie 1 stycznia 2020 r. FAA podkreśla ponadto, że takie autoryzacje mogą być niedostępne w przypadku operacji samolotów niewyposażonych w ADS-B w pobliżu „lotnisk o ograniczonej pojemności”, obejmujących m.in.:

• Międzynarodowy port lotniczy Boston Logan (BOS)
• Międzynarodowy port lotniczy Charlotte Douglas (CLT)
• Międzynarodowy port lotniczy Chicago O'Hare (ORD)
• Międzynarodowy port lotniczy Dallas / Fort Worth (DFW)
• Międzynarodowy port lotniczy Hartsfield-Jackson Atlanta (ATL)
• Międzynarodowy port lotniczy Kennedy (JFK)
• Lotnisko LaGuardia (LGA)
• Międzynarodowy port lotniczy Los Angeles (LAX)
• Międzynarodowy port lotniczy McCarran (LAS)
• Międzynarodowy port lotniczy w Filadelfii (PHL)
• Port lotniczy im. Ronalda Reagana w Waszyngtonie (DCA)
• Międzynarodowy port lotniczy San Diego (SAN)
• Międzynarodowy port lotniczy w San Francisco (SFO)
• Międzynarodowy port lotniczy Seattle-Tacoma (SEA)

FAA podkreśla, że jeśli ktoś będzie chciał latać w przestrzeni z wymogiem ADS-B to powinien wcześniej odpowiednio wyposażyć swój samolot.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony