EASA zatwierdziła glass cocpit G1000 w samolotach King Air 200S
Firma Garmin poinformowała, iż Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zatwierdziła montaż glass-cocpitu G1000 w samolotach King Air 200 i B200.
„Zrobiliśmy wszystko, aby upewnić się, że klienci, którzy rozpoczną użytkowanie tego modelu szklanego kokpitu w samolotach King Air, uzyskają te same wiodące technologie, które mogą obecnie znaleźć w maszynach odrzutowych”, powiedział Gary Kelley, wiceprezes ds. marketingu w firmie Garmin. „Uzyskanie zatwierdzenie EASA jest ważnym kamieniem milowymi dla programu modernizacji glass-cocpitu G1000 Garmin i wierzymy, że będzie to popularny wśród właścicieli i operatorów zmodernizowany system awioniczny”, dodał.
Instalacja składającego się z trzech ekranów systemu (dwa 10,4-calowe monitory PFD i jeden 15-calowy MFD) panelu King Air, pozwala spełnić najbardziej rygorystyczne przepisy dotyczące użytkowania przestrzeni powietrznej. G1000 dostarcza dobrze znane wśród pilotów funkcje, takie jak m.in. wizja syntetyczna, koncepcja WAAS (WAAS - amerykański satelitarny system wspomagający NAVSTAR-GPS), system ostrzegający przed ukształtowaniem terenu, zobrazowanie bieżących warunków meteorologicznych, a także sytuacji ruchowej.
Komentarze