Przejdź do treści
Źródło artykułu

Cessna zaprezentowała model Corvalis TTX

W trakcie targów lotniczych Sun n’ Fun, które od 29 marca do 3 kwietnia odbywają się w Lakeland, na Florydzie, miała miejsce premiera jednosilnikowego, tłokowego modelu Cessna Corvalis TTX.

Maszyna posiada nowe standardowe i opcjonalne wyposażenie, nowe wnętrze i opcje schematów malowania, a także panel Intrinzic na bazie Garmin G2000. Intrinzic to zaprojektowany przez Cessnę kokpit, który, jak twierdzi producent, łączy w sobie najnowsze osiągnięcia w inżynierii, ergonomii i doświadczeń użytkowników, które sprawiają, że loty stają się łatwiejsze i przyjemniejsze.

"Podjęliśmy się opracowania samolotu, który będzie posiadał niesamowitą wydajność i sprawiliśmy, że dzięki wyposażeniu w Intrinzic, latanie nim będzie jeszcze bardziej naturalne i instynktowne”, powiedział Jack Pelton,  prezes Cessny. "W sercu nowego samolotu Cessna TTX znajduje się pierwszy, jaki dotąd zaprojektowano dla samolotów tłokowych, sterowany ekranem dotykowym szklany kokpit. G2000 reprezentuje nową generację zaawansowanej awioniki – jest uproszczony, zorganizowany i intuicyjny. Ten interfejs jest tak zaawansowany, jak ten, który znajdzie się w odrzutowcu biznesowym Cessna Citation Ten", dodał.

Zestaw awioniki Intrinzic na G2000 posiada dwa 14-calowe, wysokiej rozdzielczości wyświetlacze LED oraz dotykowy monitor sterujący na podczerwień. MFD o rozdzielczości 1280/800 można podzielić na dwa ekrany, co pozwala podczas lądowania oddzielnie wyświetlać mapy i karty podejść.

Standardowe wyposażenie obejmuje cyfrowy audio panel ze zwiększoną odpornością na zakłócenia, podwójne AHRS (Attitude / Heading Reference System), automatyczny system kontroli lotu GFC 700, rejestrator trasy GTS800, transponder Garmin 33ES GTX z opcją ADS-B In i Out oraz system Electronic Stability Protection firmy Garmin, mający pomagać pilotowi m.in. utrzymać stabilny lot, zapobiec przeciągnięciom, korkociągom i nadmiernym prędkością.

Corvalis TTX posiada także L-3 Trilogy glass panel standby instrument system, dzięki czemu jest to pierwszy samolot tłokowy Cessny bez jakichkolwiek analogowych przyrządów. Dodatkowo posiada oksymetr, który monitoruje poziom tlenu we krwi pilota, a odczyty wyświetla na MFD.

Opcjonalnie jest dostępny Garmin GSR56 Global Satelite Datalink, który umożliwia odbieranie informacji o warunkach meteorologicznych na całym świecie, system wykrywania wyładowań burzowych Avidyne TWX670, a także funkcja głosowa/tekstowa. Samolot został również wzbogacony o aranżacje wnętrza, które teraz są dostępne w czterech nowych opcjach - Stealth, Tranquility, Classic i Twilight – z jakością wykonania, jak modelu Citation. W odpowiedzi na zapotrzebowanie klienta, Corvalis TTX jest także dopuszczony do operacji z usuniętymi tylnymi siedzeniami.

Cessna oferuje dwa nowe zewnętrzne projekty malowania. Jak informuje producent, wszystkie wzory mają być malowane, bez stosowania jakichkolwiek naklejek.

Wcześniej znany jako Columbia 400, model TTX zachowuje tytuł Corvalis, jako najszybszego na świecie jednosilnikowego samolotu tłokowego o stałym podwoziu, zdolnego do osiągnięcia maksymalnej prędkości przelotowej 435 km/h. Cztero-miejscowa kompozytowa konstrukcja posiada zasięg 2300 km i jest zasilana sześciocylindrowym silnik TSIO-550-C Continental. Nowy TTX będzie miał pięcioletnią gwarancję na części i robociznę. Cessna planuje rozpocząć dostawy Corvalis TTX w 2012 roku.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie Cessna.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony