Nowy samolot na polskim niebie

Viper SD4 (fot. Maciej Piotrowski Photography)

– Na polskim niebie pojawił się nowy samolot – poinformował Marek Jóźwicki, który od kilku miesięcy jest osobiście zaangażowany w budowę nowej instytucji lotniczej, działającej w formie fundacji, pod nazwą Nasz Aeroklub.

– Rozwijamy współpracę pomiędzy ośrodkami szkolenia (zarówno prywatnymi jak i aeroklubami), umożliwiamy podnoszenie kwalifikacji, budowę nalotu, a nawet uzyskanie licencji sportowej FAI – mówi Marek Jóźwicki, który dziś podzielił się informacjami od jednego z głównych partnerów Fundacji – Noble Wings Flight Academy.

Wczoraj (11 czerwca) do Polski przyleciał pierwszy egzemplarz samolotu VIPER SD4 RTC. Samolot przyleciał z Presova na Słowacji na lotnisko Wrocław Szymanów. Film z lądowania samolotu Viper SD4 na lotnisku EPWS można zobaczyć TUTAJ.

Samolot zasilił flotę Noble Wings Flight Academy, a będzie użytkowany przez Fundację Nasz Aeroklub. Wkrótce będzie prezentowany na lotniskach m.in. w Opolu, Lesznie, Lubinie.

Viper SD4 to dwumiejscowy, certyfikowany samolot z możliwością jego rejestracji w kategorii LSA, EASA – CS-LSA lub Ultralight.


(fot. Maciej Piotrowski Photography)

Niezależnie czy planujecie weekendowy przelot na Mazury lub Pomorze, czy kilkugodzinny biznesowy wypad do Warszawy, samoloty Viper SD-4 nadają się do tego idealnie. Są wyposażone we wszystko co jest potrzebne do bezpiecznego i komfortowego latania. Nowoczesna, zintegrowana awionika typu glass-cockpit DYNON AVIONICS pomoże w bezstresowym nawigowaniu we wszystkich przestrzeniach powietrznych. Ekonomiczny silnik ROTAX zasilany zarówno paliwem AVGASS 100LL jak i benzyną samochodową PB-95 pozwoli zapomnieć o kłopotach z zakupem paliwa na mniejszych lotniskach lub lądowiskach. Samolot zużywa średnio podczas przelotu na trasie 18 litrów paliwa na godzinę lotu. Ten wynik stawia go w czołówce najbardziej ekonomicznych certyfikowanych samolotów jednosilnikowych, a pilotom pozwala cieszyć się lataniem nie generując ogromnych kosztów.

 
(fot. Maciej Piotrowski Photography)

Samolot posiada sterowane przednie kółko, regulację pedałów, duży i wygodny bagażnik. Samolot lata z prędkością do 230 km/h Dwa zbiorniki paliwa w skrzydłach zapewniają zasięg znacznie powyżej 1000km.

Wyjątkowa uroda samolotu, to dodatkowy, choć niepośledni walor. Co istotne, możliwe jest zamówienie indywidualnej wersji malowania – tak właśnie jak w przypadku egzemplarza SP-TCH.


Powitanie Vipera SD4 na lotnisku Wrocław Szymanów (fot. Maciej Piotrowski Photography)

Źródło: Fundacja Nasz Aeroklub
comments powered by Disqus