Fundacja Nasz Aeroklub rozwija flotę na lotnisku w Lesznie
Fuji Heavy Industries (obecnie Subaru Corporation) to fabryka która powstała w miejscu zbombardowanych w 1945 roku zakładów Nakajima Aircraft Factory. Tam właśnie narodziły się takie legendy jak Nakajima Ki84 Hayate / Wichura (jeden z najważniejszych samolotów sił powietrznych Japonii), czy Nakajima B5N (samolot który atakował Pearl Harbour i zatopił USS Arizona).
Pierwszym cywilnym samolotem wyprodukowanym tam po wojnie był FUJI FA-200. Prace nad tym samolotem rozpoczęły się w 1964 roku. Jego pierwszy egzemplarz wzbił się w niebo 12 sierpnia 1965 r. To całkowicie metalowy dolnopłat, wyposażony w stałe podwozie z przednim kołem i przesuwaną osłonę. Po raz pierwszy został certyfikowany w Japonii 6 lipca 1966 r., a w Stanach Zjednoczonych 26 września 1967 r. Produkcja rozpoczęła się w marcu 1968 roku i trwała do 1986 roku, w sumie wyprodukowano 275 sztuk.
Ten samolot będący sumą ogromnych doświadczeń konstruktorów, łączy w sobie moc, szybkość, zdolności akrobacyjne i wyjątkową trwałość.
Fuji Aero Subaru FA-200-180 (fot. Fundacja Nasz Aeroklub)
– Z niekłamaną dumą i radością informujemy, że na polskim niebie pojawił się właśnie jedyny w naszym kraju, przepiękny egzemplarz Fuji Aero Subaru FA-200-180, który został zakupiony przez Fundację Nasz Aeroklub. Samolot stacjonował będzie na lotnisku w Lesznie – poinformował Marek Jóźwicki, który od 2019 roku osobiście zaangażowany był w budowę nowej instytucji lotniczej, działającej w formie fundacji, pod nazwą Nasz Aeroklub.
– Warto dodać, że nie udałoby się sfinalizować tego zakupu, bez wsparcia merytorycznego firmy Noble Wings, z którą z powodzeniem współpracujemy od kilku lat – dodał Marek Jóźwicki.
Czteromiejscowy, akrobacyjny samolot, ze zmiennym skokiem śmigła będzie dostępny w Fundacji i zaprzyjaźnionych ośrodkach.
Fuji Aero Subaru FA-200-180 (fot. Fundacja Nasz Aeroklub)
Komentarze