Przejdź do treści
General aviation industry
Źródło artykułu

W pierwszym kwartale 2020 r. spadła liczba dostaw konstrukcji General Aviation

Prezes Stowarzyszenia Producentów General Aviation (GAMA), Pete Bunce powiedział: „Choć rok zaczął się dobrze, to ograniczenia zdrowotne i bezpieczeństwa wprowadzone pod koniec pierwszego kwartału w odpowiedzi na pandemię COVID-19 zaczęły znacząco wpływać na globalną produkcję i łańcuchy dostaw”.

Uwagi Bunce były częścią raportu GAMA dotyczącego sprzedaży samolotów zrealizowanej w pierwszym kwartale br. „Wiele firm organizowało produkcję i transport materiałów medycznych potrzebnych pracownikom pierwszej linii opieki zdrowotnej i społecznościom na całym świecie” - działania, które według Bunce'a, świadczą o zdolnościach dostosowawczych i odporności siły roboczej w branży.

W kwartale zakończonym 31 marca w porównaniu do tego samego okresu 2019 r. dostawy samolotów tłokowych zmniejszyły się o 11,7 procent (219 egzemplarzy), samolotów turbośmigłowych o 41,8 procent (71), a samolotów odrzutowych o 19,1 procent (114). Jeśli chodzi o dostawy śmigłowców turbinowych to zmniejszyły się one o 18,3 procent (85 egzemplarzy), podczas gdy dostawy śmigłowców tłokowych o 43,9 procent (37). Z 404 dostaw zrealizowanych w pierwszym kwartale większość z nich (294) trafiła do Ameryki Północnej, 98 do Europy, a 9 do Ameryki Południowej. Oczekuje się, że statystyki dostaw dla drugiego kwartału, które powinny pojawić zostać opublikowane pod koniec sierpnia, będą odzwierciedlać pełną siłę wpływu COVID-19 na branżę.


Jeśli chodzi o poszczególnych producentów, to Textron Aviation dostarczył 48 egzemplarzy modelu Cessna 172, 6 Beechcraft King Air 250 i 7 Cessna Citation Latitudes, podczas gdy Robinson Helicopters dostarczył 50 śmigłowców, w tym 15 R66, 14 R44 Raven II, 10 R44 Raven Is, 6 R44 i 5 R22 Beta II. Piper przekazał odbiorcom 25 samolotów, z których większość to Archer II. Pilatus z kolei dostarczył 11 PC-12 i 7 PC-24, podczas gdy Icon Aircraft wysłał 6 płatowców, a Honda Aircraft dostarczyła 7 HondaJets. Cirrus Aircraft dostarczył 85 samolotów w pierwszym kwartale: 8 SR-20, 20 SR-22, 39 SR-22T i 18 VisionJets. Embraer z kolei sprzedał 9 samolotów, a Gulfstream dostarczył 23.

Pełny raport GAMA sprzedaży w I kwartale 2020 r. dostępny jest tutaj (LINK)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony